موتور AMG٬ شخصیتی آستونی منحصر به فرد دارد aston_martin_v8_vantage

به هیچ وجه ونتیج را نمی‌توان یک مرسدس بنز AMG GT در تنها لباسی تازه دانست٬ بر روی پلتفورم می‌توان به راحتی لوگوی آستون مارتین و DB11 را مشاهده کرد که تنها وجه اشتراکش با مرسدس٬ موتور و سیستم ماهواره‌ای است.  درحالی که خروجی همان ۵۰۳ اسب بخار از موتور ۴ لیتری دو توربو ۸ سیلندر V شکل٬ مرسدس بنز AMG C63 است٬ ولی آستون مارتین آن را به زیبایی و با سلیقه خود کالیبره کرده که نتیجه‌ آن صدایی است که به راحتی می‌توان آن را در کنار فراری‌های خوش آوازه قرار داد.

 

اما ممکن است گیربکس متفاوت‌تری بخواهید… aston_martin_v8_vantage

کلاچ دوگانه موردی است که رقبای ونتیج مانند مک لارن ۵۴۰C٬ پورشه ۹۱۱  توربو٬ آئودی R8 V10 و مرسدس AMG GT آن را به یک استاندارد تبدیل کرده‌اند و نبودش در جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک ZF این آستون مارتین کاملا محسوس است. این گیربکس در قسمت عقب خودرو قرار دارد که برای تعویض دنده‌های سریع‌تر بهبود یافته است٬ که در معکوس‌ها نتیجه‌ای بسیار رضایت بخش دارد ولی در مواقع افزایش دنده به سرعت دو کلاچه‌ها عمل نمی‌کند که از قیمت پایه‌ای ۱۲۰هزار پوندی انتظار بیشتری می‌رود.

 

شاسی ونتیج فوق‌العاده است

aston_martin_v8_vantage

تک ستاره خاص این خودرو شاسی بسیار بالانس شده آن است. اگر تجربه‌ رانندگی با DB11 را داشته باشید سریعا متوجه استحکام در حرکت ونتیج می‌شوید٬ اما به این معنی نیست که با خودرویی ناراحت طرف هستید.

 

به مرور زمان زیبا‌تر به نظر می‌آید

aston_martin_v8_vantage

ونتیج به زیبایی مدل‌های پیشین نیست٬ اما چهره‌ای جسورانه‌تر٬ مدرن‌تر و عضلانی‌تر دارد. شکل کلی خودرو به خوبی طراحی شده است و به مرور زمان به چهره آن عادت می‌کنید. آستون مارتین گزینه‌های شخصی سازی زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد که بیش از پیش می‌توانید چهره ساده آن را زینت ببخشید.

 

جایگاه رانندگی به سادگی عالی استaston_martin_v8_vantage

خودرو‌های اسپرت معمولا از کمبود فضا٬ جایگاه نامناسب صندلی و برخورد مدام فرمان با زانو‌ها رنج می‌برند. ولی ونتیج گریبان‌گیر هیچ یک از این مشکلات نیست. صندلی‌ها بسیار راحت ونتیج در اعماق شاسی قرار گرفته است و فرمان با فاصله‌ای مناسب از داشبورد و دستان راننده قرار دارد.

 

اما فضای داخلی کمی پیچیده است…

aston_martin_v8_vantage

 

شاید با دیدن فضای داخلی ونتیج شما را یاد سری فیلم‌های جیمز باند بیاندازد. شاید دلیلش آن است که آستون ماررتین از صفحه لمسی فوبیا دارد و یا شاید طراح‌ها به کشیدن دایره عادت کرده‌اند. نشستن در منتیج همانند کاکپیت ایرباس است که برای تعویض دنده ابتدا باید دفترچه راهنمای آن را به خاطر بسپارید. چرم به کار رفته شده بسیار مرغوب است و بوی بسیار خوبی به خودرو بخشیده است.

 

به طرز عجیبی اقتصادی است

aston_martin_v8_vantage 

ونتیج در بزرگراه‌ها و قرار گرفتنش در دنده ۸ تنها ۱۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌سوزاند که برای خودرویی با توربو شارژ دوقلو و موتوری V8 بسیار خوب محسوب می‌شود و در این مورد به هیچ عنوان به برادر‌های بزرگ‌تر خود مثل DB11نرفته است.

 

جای فرمان هیدرولیکی مدل‌های پیشین خالی استaston_martin_v8_vantage

ممکن است برای بسیاری سیستم برقی فرمان خبر خوبی باشد اما لذت رانندگی با فرمان هیدرولیکی مدل‌های پیشین تجربه‌ای فراموش نشدنی است. فرمان جدید سبک‌تر و بسیار تیز‌تر است.

 

مواردی بیشتر..

aston_martin_v8_vantage

تایر‌های ونتیج توسط پیرلی به طور اختصاصی طراحی شده‌اند. اولین آستون مارتینی است که از سیستم الکترونیکی قفل دیفرانسیل عقب برخوردار است. تنها بخشی از ساختار ونتیج از DB11 گرفته شده است. مابقی سیستم‌ها – فرمان٬ موتور٬ تعلیق و اگزوز به طور اختصاصی برای ونتیج طراحی شده‌اند و نتیجه کار بسیار عالی است. آفرین آستون مارتین.