درنگ: بسیاری از افراد در سنین بالا به فشار خون مبتلا می‎شوند. مواردی وجود دارد که رعایت آنها احتمال ابتلا به این بیماری را کاهش می‎دهد.

پیاده‎روی | کمی پیاده راه رفتن می‎تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. تحقیقات دانشگاهی در ژاپن مشخص کرده افرادی که روزی ۳۰ تا ۹۰ دقیقه پیاده‌روی می‎کنند کمتر در معرض ابتلا به فشار خون بالا هستند.

پتاسیم | پتاسیم ماده‎‏ای است که آن را ضدنمک می‎نامند و باعث کاهش فشار خون می‎شود. آووکادو و موز بیشترین مقدار پتاسیم را دارند.

چای به جای قهوه | در ازای هر فنجان چای که در روز بخورید فشار خونتان دو درجه کاهش پیدا می‌کند. البته بیشتر از ۴ فنجان در روز هم برای بدن مضر است.

شکلات تلخ | رگ‎های سفت و ضخیم شده می‎تواند فشار خون را افزایش دهد. اما شکلات تلخ باعث می‎شود رگ‌ها انعطاف‌پذیرتر شوند و در نتیجه فشار خون کاهش پیدا کند.

آب پرتقال | کسانی که صبح‎ها یک لیوان آب پرتقال می‏‌نوشند ۷ درصد کمتر از افراد دیگر در معرض ابتلا به فشار خون هستند.

سویا | خوردن سویا برای مدت دو هفته و هر روز حدود ۳۰ گرم می‎تواند به شدت فشار خون را کاهش دهد.

نمک پنهان | گاهی شما به غذا نمک نمی‎زنید اما خوراکی‎هایی مصرف می‎کنید که نمک زیادی دارند و شما آن را نمی‎دانید. باید این نوع غذاها را کمتر کنید.

قرص‌های مفید | قرص‎های طبیعی مانند قرص سیر، کلسیم، روغن ماهی و … می‎تواند باعث کاهش فشار خون شود. البته برای مصرف آن باید با دکتر مشورت کنید.

  • آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
  • بله   خیر