درنگ: در کل دنیا میانگین سنی آقایان و خانم‌ها کاهش پیدا کرده، اما با این حال افرادی هستند که بیشتر عمر می‌کنند. حتما این‌ افراد کارهایی انجام دادند که در افزایش طول عمرشان مفید بوده است. در زیر به برخی از این موارد که طبق تحقیقات برای بیشتر شدن عمر هستند اشاره می‌کنیم.

دخانیات

هرکس دخانیات استفاده می‌کند می‌داند که نباید این کار را بکند. اما این کار را نمی‌کند. طبق تحقیقات استفاده از دخانیات ده‌ها سال از زندگی انسان را کاهش می‌دهد. تحقیقات جدید نشان داده استفاده از دخانیات خطر ابتلا به آلزایمر را هم افزایش می‎دهد.

مرغ و ماهی

استفاده از گوشت قرمز نه تنها احتمال ابتلا به سرطان را زیاد می‌کند، بلکه چربی موجود در آن به مغز هم آسیب می‎زند. خوردن آن تنها ۲ بار در هفته توصیه می‎شود و بهتر است در باقی روزها از گوشت ماهی و مرغ استفاده شود.

استفاده از وزنه‌ها

به جای استفاده از قرص‌ها و داروها برای خوش‌اندام شدن سعی کنید با ورزش و کار با وزنه‌ها اندامتان را زیبا کنید. وقتی وزنه می‌زنید حداقل ۲ برابر داروها، به بدنتان چیزهایی را می‎رسانید که به آن‌ها نیاز دارد.

فعال بودن

فقط وزنه زدن کافی نیست. بهتر است در کل فعال باشید و می‎توانید این کار را با قدم زدن با فردی دیگر شروع کنید. این که با کسی قدم بزنید و صحبت کنید اثراتی به مراتب بهتر از قدم زدن تنهایی دارد.

رژیم غذایی

خسته کننده به نظر می‌‎رسد، نه؟ اما اگر وزنتان مناسب باشد خیلی از دیگر افراد پیش هستید. سعی کنید با کنترل خوراکتان هم وزن کم کنید و هم از خوراکی‌هایی استفاده کنید که برای بدنتان مضر نیستند.

بازی ذهنی

خوب است که همیشه چیزهای جدید یاد بگیریم. با این کار فقط زندگی جذاب نخواهد بود، بلکه باعث می‌شود سرزنده باشید. همیشه خوب است که مغزتان را به چالش بکشید و با این کار آن را سرحال و آماده نگه دارید. بهترین چالش مغز هم بازی‌های فکری هستند.

کاهش استرس

استرس همیشه وجود دارد، اما هرچه بیشتر در کنترل آن موفق باشید آرامش بیشتری خواهید داشت. تحقیقات نشان داده استرس خیلی زود روی مغز تاثیر می‎گذارد و فعالیت و پویایی آن را کاهش می‎دهد.

  • آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
  • بله   خیر