درنگ: اتفاقی که موجب سرطان گرفتن می‏شود یک‏شبه رخ نمی‌دهد. خوراکی‎ها و سبک‎هایی برای زندگی هم وجود دارند که ریسک ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهند. در زیر به برخی از مواردی که برای جلوگیری از سرطان مناسب است اشاره می‏کنیم.

نوشیدنی‎های قنددار

نوشیدنی‎هایی که شیرینی زیادی دارند نه‌تنها موجب چاقی و ابتلا به دیابت می‏شود بلکه خطر ابتلا به سرطان را هم افزایش می‌دهد.

بروکلی

کلم بروکلی یکی از خوراکی‎های ضدسرطان است و باید به طور مداوم خورده شود. اما طبق برخی مطالعات سال ۲۰۰۸ مشخص شد که بروکلی بخارپز شده حاوی مواد مفید و خاصیت بیشتری است.

سیر

این ماده خوارکی حاوی موادی است که باعث قدرتمند شدن سیستم ایمنی بدن شده و در نتیجه احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می‎دهد. حتی این توانایی را دارد که سلول‎های سرطانی را هم از بین ببرد.

آفتاب

حدود ۹۰ درصد از ویتامین D مورد نیاز بدن به طور مستقیم از تابش آفتاب به دست می‎آید. این ویتامین باعث کاهش ارتباطات بین سلول‎های بدن می‏شود و در نتیجه از چسبیدن آن‌ها به یکدیگر جلوگیری می‏کند. با این روش از تکثیر سلول‎های سرطانی جلوگیری می‎کند.

چای سبز

تا به حال بیش از ۵۰ تحقیق درباره ارتباط بین چای و سرطان وجود داشته است. نتیجه مهم این است که نوشیدن چای مخصوصا چای سبز باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان می‎شود. سال‎هاست در آسیا از خواص درمانی چای سبز استفاده می‏شود. این نوشیدنی یکی از ترکیب‎های ضدسرطان که قوی‏ترین در دنیا به حساب می‏آید را دارا است.

کیوی

شاید کیوی میوه‏ای کوچک باشد که خیلی‎ها هم آن را دوست ندارند، اما سرشار از آنتی‏اکسیدان‎های ضدسرطان و ویتامین‏های فراوان است. سعی کنید در زمان‎هایی که فصل این میوه بوده و در دسترس است حتما روزانه یک عدد از آن را در برنامه غذایی داشته باشید.

چربی حیوانی

مطالعات فراوانی چربی‎های حیوانی و گوشت قرمز را به حملات قلبی نسبت دادند، اما اخیرا ردپایی از آن در سرطان هم پیدا کردند و به همین دلیل پزشکان شدیدا توصیه می‏کنند برای کاهش خطر ابتلا به سرطان میزان مصرف گوشت قرمز و چربی حیوانی را کاهش دهند.