درنگ: آهن یکی از مواد معدنی موجود در مواد غذایی است که به راحتی نادیده گرفته می‏‎شود. اما خیلی زود ممکن است بدن دچار فقر آهن شود. پس بهتر است مواد غذایی که آهن دارند را بشناسیم و از آن‌ها نهایت استفاده را ببریم، مخصوصا خانم‌ها. در زیر به این مواد اشاره می‏کنیم:

جگر

هرچند خیلی‎ها جگر گوسفند را دوست ندارند، اما یکی از بهترین منابع آهن است. همچنین جگر سرشار از پروتئین، ویتامین A و B12 است.

غلات

در وعده‎های غذایی مخصوصا صبحانه از موادی که از غلات غنی‏شده هستند استفاده کنید. نان‎های غلات و جو دوسر و … این‌ها آهن زیادی دارند و همچنین سرشار از فیبر هستند.

بیف

بسته به این که کدام قسمت است گوشت گوساله سرشار از آهن است و در واقع مقدار آهن آن بسیار بیشتر از دیگر منابع است.

حبوبات

حبوبات معمولا میزان زیادی آهن دارند، مخصوصا لوبیا چه نوع سفید آن و چه انواع دیگر سرشار از آهن و مواد غذایی مفید برای بدن هستند.

مرغ

گوشت سفید یکی دیگر از منابع مفید آهن است. البته که مقدار آهن موجود در آن به اندازه گوشت قرمز نیست، اما مرغ هم آهن زیادی دارد.

اسفناج

این سبزی از بین سبزیجات دیگر مقدار آهن خیلی زیادی دارد و در هر یک فنجان آن ۴ میلی‎گرم آهن وجود دارد.

رب گوجه فرنگی

سعی کنید به جای گوجه فرانگی از رب استفاده کنید. این ماده غذایی سرشار از آهن است و همچنین در آن مقدار زیادی ویتامین C به خاطر گوجه فرنگی هم وجود دارد.