اما این میزان در داخل فضاهای بسته زندگی کردن برای انسان مخرب است، و فواید طبیعت نیز برای سلامت روان و بدن انسان امری اثبات شده‌است. روانشناسان هرروز دلایل علمی‌تری را برای اثبات این موضوع که باید بیشتر از همیشه در طبیعت باشیم را به دست می‌آورند.

بسیاری از افراد در مناطقی زندگی می‌کنند که به طبیعت بکر دسترسی ندارند و عده‌ای دیگر نیز نمی‌توانند از موبایل یا انترنت فاصله بگیرند. با این وجود وقت‌گذرانی در طبیعت برای همه ضروری است و می‌تواند شامل دوچرخه‌سواری در یک مسیر سرسبز و یا حتی پیاده‌روی در پارک باشد. در ادامه به ۱۲ دلیل علمی برای بیرون رفتن از خانه پرداخته خواهد شد.

  • حافظه کوتاه‌مدت را بهبود می‌بخشد

مطالعات زیادی اثبات کرده‌اند که پیاده‌روی در طبیعت نسبت به دیگر انواع پیاده‌روی تاثیر مثبت‌تری بر بهبود حافظه دارد. محققان دانشگاه میشیگان با آزمایش این فرضیه روی دو گروه داوطلب نشان دادند افرادی که در طبیعت پیاده‌روی می‌کنند ۲۰ درصد توانایی بیشتری در به خاطر آوردن موضوعات از خود نشان می‌دهند.

  • تاثیر استرس‌زدایی دارد

بیرون از خانه و در طبیعت بودن بروز استرس در بدن را تغییر می‌دهد. در مطالعه‌ای محققان دریافتند میزان هورمون استرس در بدن دانشجویانی که دو شب در جنگل زندگی کرده‌اند نسبت به آنهایی که در شهر زندگی کرده‌اند کمتر است. همچنین میزان تپش قبل در این دانشجویان پایین‌تر از دانشجویان شهری است.

  • التهاب را کم می‌کند

التهاب می‌تواند با پدیده‌های مختلفی در ارتباط باشد، بیماری‌های خود‌ایمنی، بیماری التهابی روده، افسردگی، و سرطان و یکی از راه‌های کاهش و کنترل آن حضور در طبیعت است، نتیجه‌ای که محققان با مقایسه نتیجه زندگی دو گروه از داوطلبان در جنگل و در شهر به دست آورده‌اند.

  • عامل رفع خستگی ذهنی است

همه به مرحله‌ای رسیده‌ایم که حس می‌کنیم مغزمان از کارافتاده است، پدیده‌ای که به خستگی ذهنی شهرت دارد. قرار گرفتن در معرض مناظر طبیعی یکی از شیوه‌های برطرف کردن این حالت است. نتایج یک مطالعه علمی نشان داد انرژی ذهنی افراد تنها با نگاه کردن به عکسی از طبیعت احیا می‌شود،‌ درحالی که عکس‌هایی از مناظر شهری چنین تاثیری ندارند.

  • مقابله با افسردگی و اضطراب

اضطراب،‌افسردگی و دیگر اختلال‌های روانی را با کمی حضور در طبیعت می‌توان تخفیف داد، به ویژه اگر این حضور با ورزشی سبک همراه باشد. نتایج مطالعه‌ای نشان می‌دهد پیاده‌روی در جنگل با کاهش میزان اضطراب و حالت‌های روحی ناخوشایند همراه است و در مطالعه‌ای دیگر محققانت دریافتند از این تکنیک می‌توان به عنوان درمانی مکمل در کنار داروها برای درمان افسردگی استفاده کرد. به طور کلی محیط‌های سبز اعتماد به نفس و روحیه انسان را بهبود می‌بخشد و وجود جریان آب در محیط این تاثیر را تشدید می‌کند.

  • بینایی را تقویت می‌کند

فعالیت در محیط‌های طبیعی و خارج از خانه دست‌کم بر قدرت دید کودکان تاثیر مثبت خواهد داشت و احتمال ابتلای آنها به نزدیک‌بینی را کاهش خواهد داد. محققان تایوانی با مطالعه روی دو مدرسه که نزدیک‌بینی در میان دانش آموزانش رایج بود دریافتند افزودن فعالیت کودکان در طبیعت پس از یکسال توانست میزان ابتلا به این اختلال را کاهش دهد.

  • قدرت تمرکز را افزایش می‌دهد

محققان دانشگاه کالیفرنیا آیروین با یک آزمایش ساده به این حقیقت پی بردند. نتیجه بررسی‌های این دانشمندان نشان داد راه رفتن در طبیعت باعث شد تا داوطلبان در تست غلط ‌گیری متن ها موفق‌تر از داوطلبانی ظاهر شوند که در شهر قدم زده‌اند. تاثیر افزایش توجه طبیعت به اندازه‌ای شدید است که می‌تواند به کودکان مبتلا به اختلال بی‌توجهی بیش‌فعالی نیز کمک کند. ۲۰ دقیقه پیاده‌روی در پارک به تمرکز بهتر این کودکان منجر خواهد شد.