درنگ : طبیعتا استفاده کمتر از سدیم باعث می‏‌شود سطح فشار خون متعادل بماند اما فقط این نیست و موارد دیگری هم هستند که به تنظیم فشار خون کمک می‏‌کنند که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‏‌کنیم:

سیب‎زمینی پخته | این خوراکی سرشار از منیزیم است و باعث کاهش فشار خون می‌‏شود. بهتر است در کنار موادی خورده شود که پتاسیم زیادی دارند.

شیر رقیق | یک لیوان خنک شیری که خامه آن گرفته شده باشد سرشار از کلسیم و ویتامین دی است و ۳ تا ۱۰ درصد فشار خون را کاهش می‎دهد.

تخم مرغ | اگر فکر می‌‏کنید تخم مرغ برای سلامتی مفید نیست اشتباه می‏‌کنید. مخصوصا سفیده آن باعث کاهش فشار خون می‌‏شود و برای قلب بسیار مفید است.

بروکلی | این خوراکی منیزیم فراوان دارد و در آن مقدار زیادی کلسیم و پتاسیم یافت می‌‏شود. این‌ها همه برای کاهش فشار خون مفید هستند.

روغن کنجد و روغن سبوس برنج | افرادی که با این دو روغن آشپزی‏ می‌کنند بدانند که این روغن‎ها چربی‎های مفید قلب را افزایش می‎دهند.

شکلات تلخ | روشی خوشمزه برای سلامت ماندن. شکلات دارک سرشار از آنتی اکسیدانی به نام فلاوانول است که باعث می‌‏شود انعطاف‎پذیری رگ‎های بدن بیشتر شود و در نتیجه فشار خون تنظیم باشد.

انار | در تحقیقی مشخص شد افرادی که برای مدت ۴ هفته هر روز روزی ۳۳۰ میلی لیتر آب انار نوشیده‎اند شاهد کاهش فشار خون فوق‎العاده‌‏ای بوده‎اند.