درنگ: تابستان‌ها در ۸۰ تا ۹۰ درصد روزها، تابش شدید آفتاب و گرما داریم و هورمون‎های حاملگی شدیدا تحت تاثیر این گرما قرار می‌‎گیرند. شاید به خاطر گرما از نیازهای روزانه غافل شده باشید اما باید به آن‌ها توجه کنید. برای خانم‎های باردار بیشترین نیاز هیدراته شدن یا نوشیدن آب است. نترسید، با خوردن خوراکی‌‏هایی خاص این عمل به خوبی انجام می‎شود. در زیر به این خوراکی‎ها اشاره می‎کنیم:

هندوانه | ۹۲ درصد آب

بیشترین ماده تشکیل دهنده هندوانه آب است. خوردن آن راه مناسبی برای رساندن آب به بدن است. می‌‏توان آن را با شربت نعناع یا نان و پنیر هم خورد. هندوانه به تنهایی هم طعم خوبی دارد.

توت‎فرنگی | ۹۱ درصد آب

این میوه کوچک مقدار زیادی آب دارد. به غیر از آب شامل مواد مفید بسیار دیگری هم هست. می‏‌توان توت‎فرنگی را با سالاد و حتی ماست هم خورد.

خیار | ۹۵ درصد

می‌‏خواهید خیلی سریع مقدار زیادی آب به بدنتان برسانید؟ خیار را امتحان کنید. خیار آب زیادی دارد و مصرف آن با سالاد هم عالی می‌‏شود.

کاهو | ۹۵ درصد

آیا می‎دانستید هر برگ کاهویی که می‎خورید پر از آب است؟ حتی می‏‌توانید در هر وعده غذایی ظرف سالادتان را دو بار پر کنید و بخورید و مطمئن باشید که جز آب چیز دیگری نخورده‎اید.

طالبی | ۹۰ درصد

تابستان یعنی میوه‏‌هایی مانند هندوانه و طالبی. خوشبختانه این میوه‏‌ها جدا از خوشمزه بودن پر از آب هستند. بهتر است همیشه مقدار طالبی در یخچال داشته باشید. حتی می‎توانید شب قبل از خواب مقداری از آن بخورید.

ماست | ۸۵ درصد

چطور است به غیر از آب کمی هم پروتئین به بدن شما برسد؟ ماست مقدار زیادی پروتئین دارد و سرشار از کلسیم و آب است. اگر آن را با توت‌فرنگی بخورید عالی است.

بستنی یخی | ۹۴ درصد

بله، بستنی یخی سرشار از آب است اما فراموش نکنید بستنی یخی باید کاملا با میوه درست شده باشد نه با آب میوه غیرطبیعی که مقدار زیادی شکر دارد. بهتر است خودتان آن را تهیه کنید تا بدانید سالم است.