درنگ : دانشمندان مدت‎هاست به این نتیجه رسیدند که بی‏خوابی یا نامنظم بودن خواب برای افراد بسیار مضر است. اما خیلی‌ها برنامه نامنظم خوابیدن دارند و خیلی اوقات بی‏خوابی دارند، بدون این که دلیلش را بدانند. در زیر درباره برخی از دلایل اختلال خواب توضیح می‏دهیم.

افسردگی

این بیماری هم می‏تواند باعث خواب زیاد شود و هم بی‎خوابی. گاهی احساس خستگی زیاد دارید و دوست دارید بخوابید و گاهی فکر بیش از اندازه مشغول است و خبری از خواب نیست.

قبل از خواب

بسیاری از افراد قبل از خوابیدن کارهای متفاوت مانند حضور در شبکه‎های اجتماعی، بایز با بچه‌ها در تخت‎خواب و …. را انجام می‎دهند و این کارها مانع از خوابیدن به موقع است.

هورمون‌ها

گاهی بی‎خوابی در اثر اختلالات هورمونی است که البته بیشتر هم در خانم‎ها رخ می‎دهد و برای درمانش باید به پزشک مراجعه کرد.

چرت زدن

گاهی این که در طول شبانه‌روز ساعات پایانی را برای چرت زدن انتخاب کنیم بسیار نامناسب است و باعث می‏شود شب به خوبی خابمان نبرد.

اعتیاد به تکنولوژی

برخی از افراد به طور افراطی از فضای مجازی استفاده می‏کنند و این موضوع تاثیر زیادی در بی‎خوابی دارد.

کافئین

در طول روز سعی کنید از خوردن موادی که کافئین زیاد دارند خودداری کنید. حتما شما هم شنیده‏اید که کافئین دلیل اصلی بی‎خوابی است.