درنگ: محققان روش‎های جدیدی برای کاهش وزن پیدا کردند که در این مطلب به آن‌ها اشاره می‏کنم. روش‌هایی که بسیاری از آن‌ها شاید برایتان عجیب باشد، اما عملی هستند.

یادداشت کردن

تحقیقات نشان داده یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش وزن این است که هرچه در طول یک هفته می‎خورید را یادداشت کنید و هفته بعد سعی کنید ۱۵ درصد این خوراکی‌ها را کمتر کنید.

آب

یکی از بهترین روش‌ها این است که هنگامی که صبحانه می‏خورید حتما با آن آب پرتقال بنوشید و بعد از آن بلافاصله نوشیدن آب به مقدار زیاد را آغاز کنید. یعنی در طول روز آب زیاد بنوشید.

۳ لقمه

سعی کنید برای این که کاهش مقدار غذایتان را آغاز کنید هر وعده غذایی که برای خود آماده می‏کنید را کمتر کنید. یعنی مثل همیشه غذا بکشید، بعد ۳ قاشق از آن‌ را کم کنید.

زمان

سعی کنید زمانی غذا بخورید که حتما شکمتان به شما اطلاع دهد که گشنه هستید. سعی کنید غذایی که می‎خورید به خاطر این که میل به خوردن دارید نباشد.

بو کشیدن

سعی کنید وقتی گشنه هستید یک موز، سیب یا کمی نعناع بو کنید. شاید احمقانه به نظر برسد، اما مطمئن باشید که کار می‏کند. تحقیقات روی ۳ هزار نفر نشان داده که انجام این کار میزان گشنگی آن‌ها را کاهش داده است.