درنگ : افرادی که اعتماد به نفس دارند در زندگی راحت‎ترند و بیشتر از افراد دیگر به موفقیت می‏‌رسند. راحتند چون برای تصمیم گرفتن به اندازه دیگران دچار دردسر و سختی نمی‎شوند و استرسی برای انجام امور ندارند.  در زیر توصیه‌هایی برای افزایش اعتماد به نفس داریم:

صاف نشستن

«امی کادی» پروفسور روانشناس دانشگاه هاروارد معتقد است وقتی انسان صاف می‎نشیند سطح تستسترون در بدن بالا می‎رود و برعکس کوریتزول کاهش پیدا می‌کند. در نتیجه این دو اتفاق اعتماد به نفس زیاد می‏‌شود.

برخورد با خود

شاید خیلی‌ها فکر کنند برای بالا رفتن اعتماد به نفس باید هر روز دوش گرفت و مقابل آینه ظاهری آراسته انتخاب کرد اما این طور نیست. بهتر است دست از دروغ گفتن به خودتان بردارید که شما خیلی زیبا و خوش‌‏تیپ هستید. در عوض تمرکزتان را بگذارید روی بخشیدن اشتباهات خودتان. وقتی خودمان به خودمان احترام بگذاریم، بهتر قدر ارزش‌هایمان را می‎دانیم.

حذف دو جمله

دو عبارت هستند که باید از زندگی‌تان حذف شوند. یکی «همیشه این اتفاق برای من می‎‌افتد» و دیگری «شانس من است دیگر». باید بدانید اتفاق بدی که برایتان می‎افتد اتفاقی نیست که طبق روال معمول بیفتد و همیشگی باشد. این جملات اعتماد به نفس شما را به شدت کاهش می‌دهند.

دوری از عصبی بودن

هر زمان که دچار استرس می‏‎شوید یا می‏‌ترسید به چیزهای خوب و اتفاقاتی که در زندگی شما را خوشحال می‎کنند، فکر کنید. سعی کنید زمان‌هایی که عصبی هستید لبخند بزنید و به خوشی‌ها و نکات امیدوار کننده زندگی‌‎تان فکر کنید.

ورزش کردن

برای این که ورزش را شروع کنید چند دلیل نیاز دارید؟ تحقیقات بسیاری نشان دادند که فعالیت‎های فیزیکی بیش از چیزی که فکر می‌‏کنید اعتماد به نفس افراد را بالا می‎برند. هرچه زودتر ورزش کردن را شروع کنید به نفعتان است.