درنگ : شاید عجیب به نظر برسد اما انجام کارهایی ثابت هنگام بیدار شدن از خواب در صبح می‌‏تواند باعث کاهش وزن شود. تحقیقات نشان داده بسیاری از افرادی که به راحتی وزن کم کرده یا آمادگی فیزیکی مناسبی دارند اموری مشترک انجام می‎دهند که در این مطلب به برخی از آن‌‎ها اشاره می‌‏کنیم:

کنار زدن پرده

تحقیقات نشان داده نور آفتابی که اول صبح و هنگام بیدار شدن به انسان می‏‌تابد بسیار مناسب‎تر از آفتابی است که در ادامه روز می‌‏تابد. فعالیت‎های بدنی، ساعت خوابیدن، کالری جذب و دفع شده و … همه به نور خورشید بستگی دارند.

کره و نان تست

عجیب به نظر می‏‌رسد، اما اگر می‎خواهید کالری که بدنتان جذب می‏‌کند را کمتر کنید، به صبحانه توجهی ویژه داشته باشید. اقدام عجیب اما این است که به قسمت پایین نان تست کره می‏‌زنند یا قسمت زیرین سیب زمینی را نمک می‎زنند. با این کار طعم غذا زودتر به شما می‌رسد و برای کاهش وزن بسیار مناسب است.

لیوان مناسب

بسیاری از افراد هنگام صبح عادت دارند آب میوه بنوشند و از آنجایی که آب میوه‏‌شان عمدتا صنعتی است، بهتر است لیوان مناسبی را انتخاب کنید. لیوان مناسب باعث می‌‏شود ۲۵ تا ۳۰ درصد کمتر از حالت عادی کالری به بدن شما برسد.

پروتئین

این افراد معمولا پروتئین را به صبحانه اضافه می‌‏کنند. صبحانه آن‌ها بین ۱۰ تا ۱۵ گرم پروتئین دارد و این برای بدن مناسب است، اما دو برابر کردن آن به کاهش وزن کمک زیادی می‌‏کند. خود تخم مرغ حاوی پروتئین مناسب است و می‌‏توان از مواد دیگر دارای پروتئین هم استفاده کرد.

ورزش

این افراد صبح‎ها مدتی را به تمرین و ورزش کردن اختصاص می‏‌دهند، شاید خیلی‎ها این کار را کرده باشند، اما نکته اینجاست که همه چیز بستگی به زمان صبحانه دارد. اگر صبحانه قبل از ورزش خورده شود می‌‏تواند باعث افزایش وزن شود و وقتی صبحانه را بعد از ورزش کردن بخورید وزن شما کاهش پیدا خواهد کرد.

  • آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
  • بله   خیر