درنگ : همان‎طور که برخی خوراکی‌ها مانند آواکادو، شکلات تلخ و انواع توت‎ها برای عملکرد مفز بسیار مناسب هستند، موادی هم هستند که برای این بخش از بدن مضر و استفاده از آن‌ها اصلا توصیه نمی‏شود و در این مطلب به برخی اشاره می‏کنیم:

روغن گیاهی

حتما شنیده‎اید که هر روغنی از کره بهتر است، اما عجله نکنید، روغن‎‏هایی مانند کانولا، روغن هسته گیاهان و آفتابگردان امگا۶ بیشتری دارد و در نتیجه باعث التهاب مغز می‏شود.

تن ماهی

شاید خیلی‎ها تن را غذایی سالم بدانند، اما باید بدانید قرار دادن آن در برنامه غذایی باید محدود باشد چون تحقیقات اخیر نشان داده تن برای انسان‌ها مثل ماده‌‎ای سمی است. مقدار زیاد آن به مغز آسیبی جدی می‏زند.

غذاهای سرخ‏کردنی

دونات‌ها و انواع سرخ‏کردنی‌‎ها فقط برای وضعیت فیزیکی و از این بابت که باعث اضافه وزن می‏شوند مضر نیستند، بلکه به مغز هم ضربه زیاد می‎زنند.

نوشیدنی‎های شیرین

بسیاری از نوشیدنی‎های غیرالکلی مانند آب‎میوه‎های صنعتی به وسیله مقدار زیادی شکر شیرین شده‌اند و این نوع از شیرینی شدیدا برای مغز مضر است.

کربوهیدرات

نان سفید، پاستا، برنج و … از انواع کربوهیدرات هستند که باید از آن دوری کنید. این نوع از خوراکی‌ها خیلی سریع جذب خون می‎شوند و باعث می‎شوند سطح قند خون و انسولین شدیدا افزایش پیدا کند که برای مغز بسیار مضر است.