درنگ : این که شما از طرفداران گوشت قرمز نیستید به این معنی نیست که به اندازه کافی آهن به بدنتان نمی‎رسد. در این مطلب به خوراکی‎هایی اشاره می‏‌کنیم که گیاهی و منبعی سرشار از آهن هستند. این اطلاعات مخصوصا برای افرادی که گیاه‎خوار هستند بسیار مفید است.

تخمه کدو | تخمه کدو به طرز عجیبی آهن دارد. یک اونس از این خوراکی شامل یک میلی‎گرم آهن است که ۵ درصد از مقدار مورد نیاز بدن است.

عدس | این خوراکی نه تنها آهن بسیار زیادی دارد، بلکه کالری آن هم بسیار کم است و فیبر و پروتئین زیادی دارد. نکته دیگر قدرت ضدسرطان آن است.

میوه خشک | میوه‎های خشک بیشتر از نوع تازه آن آهن دارند. بهتر است در رژیم غذاییتان حتما مقداری میوه خشک هم بگنجانید.

اسفناج پخته | اسفناج پخته سرشار از ویتامین C و آهن است. همچنین باعث می‏‌شود جذب آهن بدن هم زیاد شود. خوردن خام این سبزی هم شدیدا توصیه می‌‏شود.

شکلات تلخ | شکلات تلخ نه تنها خوشمزه است، بلکه مقدار زیادی آهن دارد. ۱۰۰ گرم از آن می‏‌تواند ۳۵ درصد از آهن مورد نیاز بدن در یک روز را تامین کند.