درنگ: رژیم غذایی عبارتی است که همه ما نامش را زیاد شنیدیم و بسیاری از ماها هم بارها به آن فکر یا عمل کرده‏ایم. صحبت‌های زیادی درباره رژیم غذایی وجود دارد، اما بسیاری از آن‌ها اشتباه هستند و نباید به آن‍ها توجه شود. در این مطلب به برخی اشاره می‏کنیم:

کاهش وزن سریع

سعی کنید از رژیم‎هایی که مدعی می‏شوند در مدت زمان کوتاه مثلا ۷ روز یا ۴۸ ساعت شما را لاغر می‏کنند دوری کنید. این‌‎ها یا درست نیستند یا اگر کار کنند صدمات زیادی به بدن می‎زنند.

کالری

مهم‏ترین نکته که باید قابل توجه قرار گیرد کالری است. چون وقتی وزن کم می‎کنی هم چربی و هم عضله از دست می‏دهی. این ایده‏آل نیست. ماهیچه ماشینی است که کالری می‏سوزاند. وقتی ماهیچه زیادی از دست بدهی در نتیجه کالری زیاد شده و وزنتان زیاد می‏شود.

ورزش

رژیم‎هایی که مدعی هستند نیازی به ورزش کردن نیست و به تنهایی وزن شما را پایین می‌آورند ورزش‎های مناسبی نیستند. طبق تحقیقات باید حتما حدود یک ساعت در روز یا ورزش کنیم یا حداقل بدنمان تحرک داشته باشد.

چربی

این موضوع جا افتاده که اگر محصولات کم‎چرب بخرید کالری کمتری دارد، اما این چیزی است که کمپانی‌ها امیدوارند شما فکر کنید. تنها ۶۰ درصد از محصولات کمچرب آن هم به مقدار کم کالری کمتری نسبت به انواع دیگر دارند. اگر نگران کالری هستید باید جدول ارزش غذایی محصول را چک کنید.

شام

بارها شنیده‎ایم که می‏گویند باید شام را کنار بگذاریم چون شام خوردن باعث تجمع چربی در بدن می‎شود. اما همیشه این طور نیست. بلکه باید کمتر از کالری‎ای که می‏سوزانیم جذب کنیم. شاید ما کالری زیادی جذب نکرده باشیم و بتوانیم شام بخوریم.