درنگ: با این چهار نوشیدنی آبرسان در زیر آشنا شوید و سعی کنید اگر علاقه زیادی به نوشیدن آب ندارید آنها را در برنامه روزانه تغذیه خود قرار دهید.

  • آب هندوانه:

آب هندوانه به کاهش درد عضله‌ها پس از تمرین کمک می‌کند. تحقیقات منتشر شده در مجله کشاورزی و شیمی مواد غذایی نشان داد که ال- سیترولین که هندوانه غنی از آن است به تنظیم ضربان قلب و کاهش درد و ناراحتی عضله‌ها کمک می‌کند. آب هندوانه را از فروشگاه‌های عرضه کننده مواد غذایی سلامتی بخش تهیه کنید و مطمئن شوید که آب هندوانه طبیعی و فاقد شکر و طعم دهنده است. اما بهتر است که خودتان با ریختن تکه‌های هندوانه به همراه دانه‌های آن در مخلوط کن این نوشیدنی مفید را تهیه کنید.

می‌توانید از این دستور تهیه عالی اسموتی هندوانه استفاده کنید. تکه‌های هندوانه دانه‌دار ۱ فنجان، توت فرنگی ۱ فنجان، ماست ساده کم چرب ۱ فنجان و یخ به مقداردلخواه. تمامی مواد را در مخلوط کن ریخته تا نرم و یکنواخت شوند. این دستور تهیه برای دو وعده در نظر گرفته شده است.

هر وعده از این نوشیدنی دارای: ۱۴۹ کالری، ۸ گرم پروتئین، ۲ گرم چربی (۱ گرم چربی اشباع شده)، ۲۷ گرم کربوهیدرات، ۲ گرم فیبر، ۷ میلی گرم کلسترول و ۸۹ میلی گرم سدیم است.

  • آب گوجه فرنگی

آب گوجه فرنگی غنی از لیکوپن است که یک آنتی اکسیدان طبیعی است که به سلامت قلب و عروق و کاهش آسیب عضلانی ناشی از ورزش کمک می‌کند. اگر گوجه فرنگی آب کمی داشت می‌توان اندکی آب به آن اضافه کرد.

  • آب گیلاس

آب گیلاس به کاهش درد و آسیب عضلانی ناشی از ورزش کمک می‌کند. بر اساس یک مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی و ورزش بریتانیا، برای آب گیلاس همانند آب هندوانه به دنبال برندهایی که شکر افزوده زیادی ندارند باشید و یا اینکه نکتار گیلاس را انتخاب کرده و با مقادیر آب دلخواه آن را رقیق کنید. شما حتی می‌توانید گیلاس را با سایر نوشیدنی‌ها نیز ترکیب کنید.

این دستور تهیه اسموتی آلبالو را نیز می‌توانید امتحان کنید. آلبالو هسته‌گیری شده یک فنجان، تکه‌های آناناس یک چهارم فنجان، ماست کم چرب یک فنجان و شیر کم چرب یک فنجان. تمامی مواد را در مخلوط کن ریخته تا نرم و یکنواخت شوند. این دستور تهیه برای دو وعده در نظر گرفته شده است.

هر وعده از این نوشیدنی دارای: ۲۰۸ کالری، ۸ گرم پروتئین، ۴ گرم چربی (۳ گرم چربی اشباع شده است)، ۳۶ گرم کربوهیدرات، ۱ گرم فیبر، ۴ میلی گرم کلسترول و ۱۱۷ میلی گرم سدیم است.

  • شیر

شیر آب‌رسان خوبی برای بدن همانند آب است. بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله انجمن بین المللی تغذیه ورزشی، پس از انجام تمرین‌های قدرتی و استقامتی مصرف شیر باعث افزایش سنتز پروتئین عضلانی می‌شود.