درنگ : شاید شما از این دسته افراد باشید یا کسانی را بشناسید که این وضعیت را دارد، کسانی که دوست دارند برای تمرین و ورزش کردن به باشگاه بروند تا اندام مناسبی داشته باشند، اما وقت کافی برای این کار را ندارند. خبر خوش این است که برای این افراد توصیه‎هایی داریم تا بدون رفتن به باشگاه بتوانند اندامی مناسب داشته باشند و در زیر می‎توانید آن‌ها را بخوانید.

برنامه صبح

اولین کاری که باید انجام دهید این است که سعی کنید صبح‎ها کمی زودتر از خواب بیدار شوید. با این کار هم بدن به خواب زیاد عادت نمی‏کند و هم زمان دارید تا برای ۳۰ دقیقه هم که شده در خانه ورزش‌های ساده انجام دهید.

ورزش

برخی از حرکات ورزشی هستند که به آن‌ها نرمش می‏گویند. این حرکات که عمدتا هم کششی هستند حرکاتی هستند که به آماده ماندن بدن کمک می‏کنند و انجام دادنشان نه زمان زیادی می‎خواهد و نه فضا و مکان خاصی، حتی می‏توانید در محل کار هم آن‌ها را انجام دهید.

کنترل تغذیه

وقتی شما زمان کافی برای ورزش و تحرک کردن ندارید طبیعتا بدنتان کالری کمتری هم می‏سوزاند، در این شرایط بهتر است تغذیه‎‌تان را کنترل کنید که بیشتر از چیزی که می‎سوزانید کالری وارد بدن نکنید و حداقل چاق‎تر نشوید.

پیاده‎روی

اگر مدیریت زمان‏بندی‏مان مناسب باشد می‏توانیم برخی از مسیرها از خانه به محل کار یا برعکس و یا جاهایی که قرار است در طول روز برویم را پیاده‎روی کنیم. با این کار کمی کالری می‏سوزانیم و بدنمان را به تحرک وادار می‎کنیم.