درنگ : رفتار و آداب مربوط به محل کار نسبت به خانه و اماکن عمومی بسیار متقاوت هستند. وقتی در محل کارتان هستید بسیاری از حرف‌ها را نباید بزنید و بعضی چیزها هم هستند که گفتنشان مناسب است. در زیر به برخی از این موارد اشاره می‏کنیم:

ظاهر افراد

مخصوصا اگر اخلاق شما این طور نیست که درباره همکاران زیاد صحبت کنید، هرگز اشاره‎ای به ظاهر یک همکار، مخصوصا خانم، نکنید. اصلا خوب نیست به خانمی بگویید امروز زیبا شدی یا لباست زیباست یا …

صحبت با رئیس

وقتی در تعطیلات پایان هفته برنامه‎ای داشتید بهتر است درباره آن در محل کار صحبت زیادی مخصوصا با رئیستان نکنید، حتی اگر از شما در این باره سوال شد هم توضیح بیش از اندازه درباره این که در تعطیلاتتان چه گذشت مناسب نیست.

اشتباهات

وقتی یکی از همکاران شما در زمینه کاری اشتباهی انجام می‌دهد اصلا ایده خوبی نیست که اشتباه آن را در حضور مشتری گوشزد کنید. حتی نباید وقتی مشتری رفت در حضور دیگر همکاران به او تذکر داد و بهتر است به آرامی این کار انجام شود.

رابطه

حتی اگر با یکی از همکاران دوست صمیمی هستید و مدت‎هاست که او را می‏شناسید در محل کار نباید او را به اسم کوچک یا با کلماتی مانند «رفیق» و …. صدا کنید. همیشه باید همکاران در محیط کار مانند فردی غریبه باشند.