درنگ : فیزیوتراپسیت فارغ التحصیل هاروارد نظر جالبی درباره صبحانه سالم دارد. او معتقد است صبحانه‌های بیشتر مردم دنیا چیزی شبیه به دسر هستند و اینکه سرشار از خوراکی‌های شیرین هستند، اصلا مناسب نیست. او درباره صبحانه مناسب توضیح داده و تاکید کرده این مدل صبحانه را خودش امتحان کرده و بسیار هم راضی است.

انواع توت‌ها

بلوبری، تمشک، توت سفید، توت سیاه، شاه‌توت و انواع میوه‎های قرمز می‎توانند برای صبحانه مناسب باشند. این میوه‌ها حتی می‌‏توانند به صورت فریز شده استفاده شوند. رنگ تیره آن‌ها (به غیر از توت) نشان دهنده این است که سرشار از ویتامین‌ها و مواد لازم برای بدن هستند. این میوه‎ها سرشار از فیبر هستند که برای بدن بسیار مفید است.

خشکبار، دانه‌ها و حبوبات

بهتر است در وعده غذایی صبحانه حتما آجیل و خشکبار را بگنجانید. از طرفی انواع خوراک‌ها که با حبوبات تهیه می‌‏شوند برای صبحانه بسیار مناسب هستند. البته بهتر است این خوراک‌ها بدون نمک بیش از اندازه تهیه شوند. این خوراک‌ها سرشار از پروتئین هستند و برای بدن به خصوص اول صبح بسیار مناسب هستند.

ماست

بهتر است برای صبحانه از نوعی ماست استفاده کنید که در آن کلسیم و پروتئین زیاد باشند و البته چربی‎اش کم باشد. ماست‌هایی که به ماست‎های ایسلندی مشهور هستند از این نوع ماست‎ها هستند. هم می‎توان ماست را به تنهایی میل کرد و هم ترکیب آن با برخی حبوبات آب‎پز شده و البته انواع توت‌ها مناسب می‏‌شود.