درنگ: در دنیای امروز بسیاری از افراد در کشورهای مختلف از چاقی رنج می‎برند و مدام به دنبال انواع رژیم‎ها هستند. اما مواردی درباره رژیم غذایی و لاغر کردن وجود دارد که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‎کنیم:

  • حتی غذاهای طبیعی می‎توانند باعث افزایش وزن شوند. خیلی از افراد فکر می‎کنند اگر غذا سلامت باشد می‎توانند هر اندازه که بخواهند از آن بخورند اما خوردن همه چیز باید محدود شود.
  • این که چه زمانی غذا بخورید حتی بیشتر از این که چقدر غذا بخورید مهم است. این که کل روز گرسنه باشید و در آخرین ساعات شب شام بخورید بزرگ‎ترین دلیل چاقی است.
  • برای انواع رژیم‌ها باید به پزشک معالجتان مراجعه کنید تا نوع رژیمتان تداخلی با انواع دارویی که مصرف می‎کنید نداشته باشد.
  • رسیدن به وزن دلخواه آخرین قدم شما نیست. این که بتوانید وزنتان را ثابت نگه دارید به همان اندازه وزن کم کردن سخت است.
  • الکل به شدت مانع کاهش وزن است. نوشیدنی الکلی کالری زیادی ندارد، اما به روش‎های دیگر مانع کاهش وزن می‌‏شود.
  • فقط رژیم کافی نیست. حتما باید تمرین و ورزش را هم در دستور کار قرار دهید. سلامت غذایی یکی از مواردی است که باید رعایت شود و ورزش هم به همان اندازه مهم است.
  • خواب در داشتن بدنی آماده و مناسب بسیار اهمیت دارد. حتما باید طوری برنامه‎ریزی شود که در ۲۴ ساعت شبانه روز فرد بین ۷ تا ۹ ساعت بخوابد.
  • بهتر است به جای رژیم یک سبک زندگی مناسب انتخاب کنید. یعنی محدودیت غذایی برای مدتی محدود نباشد. به طور کل سبکی برای خوردن و آشامیدنتان انتخاب کنید.
  • هیچ رژیمی کامل نیست و هیچ رژیمی تمام مواد غذایی مورد نیاز بدن را به شما نمی‌‏رساند. پس بهتر است زمان آن طولانی نباشد.
  • استرس این که چقدر وزن کم کرده‎اید و آیا به وزن دلخواه رسیده‎اید یا نه می‎تواند پروسه کاهش وزن را طولانی‎تر کند.
  • آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
  • بله   خیر