خوشبختانه مشخصات فنی این خودرو نیز همان طور که از ظاهرش انتظار می‌رود تحسین برانگیز است چراکه میزان قدرت به وزنش برای هر تن حدود ۶۵۸ اسب بخار اندازه گیری شده است که در کنار آیرودینامیک پیچیده‌ آن عالی است.

اسمی زیبا٬ مشخصات تحسین بر‌انگیز و طراحی متقارن٬ تمام چیزی است که در یک نگاه به سنا متوجه آن می‌شوید.

۱٫مک‌لارن SENNA 2018 – موتور

2018-mclaren-senna-motor

در حال نگاه کردن به پرقدرت‌ترین موتوری هستید که مک‌لارن بر روی یک خودروی جاده‌ای قرار داده است.

کد این موتور  “M840TR” است و ظرفیتی ۴ لیتری در کنار سیلندر‌های V8 قادر است تا ۷۸۹ اسب بخار و حداکثر ۸۰۰ نیوتون-متر گشتاور تولید کند. این خودرو از میل‌لنگ با مخزن روانکاوی خشک و سطح صاف در کنار توبوشارژ دوقلو با اینرسی بسیار پایین بهره می‌برد.

۲٫ مک‌لارن SENNA 2018 – پنل درب‌های شفاف

2018-mclaren-senna-glazzing 8618mclaren-senna-roof-mounted-controls

یکی از نقاط متمایز طراحی سنا٬ شیشه‌های شفاف‌ای است که بر روی قسمت پایین درب‌های کناری خودرو کار گذاشته شده است. برای اینکه این امر محقق شود٬ مک‌لارن می‌بایست موتور‌های شیشه بالابر و قطعات دیگر وابسته را به بالای سر راننده جایی که دکمه استارت هم قرار دارد منتقل کند. اندی پالمر مدیر خط تولید مک‌لارن در گفت و گویی با اتوکار بیان داشته که اضافه کردن شیشه به میزان بسیار اندک به وزن ماشین افزوده است. او همچنین گفت که برای ارتقا مقاومت شیشه از گوریلا گلس استفاده کرده‌اند. او افزود مدل سبک وزن‌تر سنا در پنل‌های کناری از فیبرکربن بهره خواهد برد.

۳٫ مک‌لارن SENNA 2018 – باله

2018-mclaren-senna-wing

باله گریانگیون (به معنی عظیم‌الجثه) نه تنها ظاهری وحشی به خودرو بخشیده بلکه یکی از پیشرفته‌ترین باله‌هایی است که بر روی یک خودروی خیابانی نصب شده است. باله تماما از فیبر کربن ساخته شده و ارتفاعش از سطح زمین زمانی که خودرو در بلند‌ترین ارتفاع خودش هست٬ تنها ۱,۲۱۹ میلی‌متر است. این باله از پایه‌های هیدرولیکی بهره می‌برد که در شرایط مختلف موقعیتش برای رسیدن به بیشترین نیروی دان‌فورس تغییر می‌کند. همچنین کمک شایانی به افزایش میزان ترمز گیری‌های سخت می‌کند.

۴٫ مک‌لارن SENNA 2018 – دیفیوزر‌های عقب

2018-mclaren-senna-defuser

دیفیوز‌های دوتایی عقب در نگاه نخست به نظر دو بخش مجزا می‌آیند٬ ولی این بخش تماما یک تکه و از جنس فیبرکربن ساخته شده است. از پایین اکسل عقب شروع می‌شود و باعث می‌شود سنا به جاده با افزایش دان‌فورس بچسبد.

۵٫ مک‌لارن SENNA 2018 – چرخ‌ها و ترمز‌ها

8621mclaren-senna-wheel-centre-lock

سنا از رینگ‌های آلمینیومی بسیار سبک وزن که دارای تکنولوژی قفل مرکزی می‌لارن است بهره می‌برد. چرخ‌ها توسط پیرلی  (Pirelli) به طور خاص برای این خودرو توسعه داده شده‌اند با اولویت قرار دادن بیشترین بازده در پیست و البته برای قرار گرفتن قانونی در جاده بهینه شده است.

۶٫ مک‌لارن SENNA 2018 – داخل خودرو

McLaren-Senna-Interior-4 McLaren-Senna-Interior-3

مثل تمام خودرو‌هایی که توجه ویژه به بیشترین بازده در پیست دارند٬ سنا هم بیشترین توجه را به راننده کرده است و خبری از تجهیزاتی که باعث افزایش وزن می‌شوند نیست. مک‌لارن اشاره‌ کرده است که طراحان سنا خیلی به حذف صندلی دوم به خاطر فضای بسیار محدود خودرو تمایل داشتند. و در واقع شاید اگر هر دو سر نشین بخواهند از کلاه ایمنی استفاده کنند به مشکل بر بخورند.

۷٫ مک‌لارن SENNA 2018 – وزن

Video-McLaren-Senna-is-the-epitome-of-the-Ultimate-Series-6

با قرار دادن چرخ‌های سنا بر روی ترازو شاهد عدد ۱,۱۹۸ کیلوگرمی خواهیم بود٬ که آن را تبدیل به سبک‌ترین ماشین جاده‌ای بعد از افسانه F1 1990 می‌کند. اما چگونه ممکن شده است؟ با مجهز کردن شاسی و پنل‌های بدنه سنا به فیبر کربن و همچنین استفاده از قطعات سبک وزن دیگر و خلاص شدن از تجهیزات اضافی کابین باعث شده تا سنا تا حد ممکن از شر چربی‌های اضافی دور ماند.

  فیلم | مک‌لارن P1 LM سریع‌ترین خودروی پیست نورنبرگ

۸٫ مک‌لارن SENNA 2018 – قیمت

2018-mclaren-senna

ترکیب دو فاکتور یعنی قدرت بالا و تعداد ساخت محدود ۵۰۰ عددی باعث می‌شود تا سنا به خودرویی گران قیمت تبدیل شود. در حال حاضر شرکت تنها قیمت  ۷۵۰,۰۰۰ پوندی سنا را برای بازار انگلستان اعلام کرده است٬ که بعد از مالیات تقریبا برابر ۱ میلیون دلار خواهد شد.

۹٫ مک‌لارن SENNA 2018 – اسم

2018-mclaren-senna

به افتخار راننده افسانه‌ای برزیلی F1 و برنده ۳ دوره مسابقات٬ Ayrton Senna de Silva آخرین محصول مک‌لارن به این نام گذاشته شده است که بیانگر قدرت و سرعت هر روی آن‌ها است.

  سرنوشت عجیب مک‌لارن F1 زرد رنگ | لحظه شماری برای خریداری با یک کامیون اسکناس

۱۰٫ مک‌لارن SENNA 2018 – طعمی از آنچه در راه است-doors2018-mclaren-senna

اندی پالمر در مصاحبه با اتوکار گفته است “ ما از تجربیات گذشته در این خودرو استفاده کرده‌ایم آنچه از P1 یاد گرفته‌ایم٬ و همچنین از تجربیاتمان در سنا برای تولید مدل‌های آینده بهره خواهیم برد. این خودرو تکه‌ای از آینده محصولات ما است. ما از پنل‌های شیشه‌ای درب‌ها در مدل‌های بعدی استفاده خواهیم کرد٬ نمی‌دانم چرا قبلا این ایده به ذهنمان نرسیده بود.”

  طراح مکلارن F1 مالک چه خودروهایی است؟