درنگ: در زیر با این هفت میوه آشنا می‌شوید.

۱. خیار

خیار دارای آب فراوان است و یکی از الزامات در ماه‌های گرم سال آبرسانی به بدن است. از ترکیب خیار و حمس، میان وعده‌ آماده کنید و یا اگر شدیدا نیازمند خنک شدن هستید، آبمیوه‌هایی با خیار فراوان و لیمو می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

 ۲. هندوانه

هیچ روزی در تابستان بدون هندوانه به پایان نمی‌رسد! بهتر است از میوه‌ها در فصل خود استفاده کنید. میوه‌های خنک کننده‌ همچون هندوانه می‌توانند در تابستان مانند کولر درونی عمل کنند. همانطور که خوراکی‌هایی مانند گوشت و ادویه‌ها می‌توانند در زمستان مانند بخاری درونی عمل کنند.

۳. هلو

هلو از میوه‌های خنک کننده است. هلو دارای ویتامین آ و ث است که پوستی شاداب و سالم را به ارمغان می‌آورد. هلو با داشتن تنها ۳۰ تا ۳۵ کالری می‌تواند انتخابی سالم برای دسرهای شما در این فصل باشد.

۴. سیب

همراه کردن سیب با کره بادام زمینی می‌تواند میان وعده‌ای فراهم کند که نه تنها سبب خنک شدن شود بلکه گرسنگی را نیز رفع کند. سیب شامل تقریبا ۴ گرم فیبر و ۹۵ کالری است. همچنین دارای فیبر محلولی به نام پکتین است که شواهد نشان می‌دهد سبب سیری شده و به کاهش وزن کمک می‌کند.

۵. آناناس

آناناس همانند موز، اسفناج و خیار از اجزای جدا نشدنی اسموتی‌های تابستان است. در حقیقت تمام این مواد جزء خنک کننده‌ها محسوب می‌شوند در نتیجه می‌توانید همه این میوه‌ها را با هم مخلوط کنید. همچنین آناناس به عنوان منبع آنزیمی به نام بروملاین شناخته می‌شود که سبب کاهش نفخ خواهد شد.

۶. لیمو

مرکبات در بدن تاثیر خنک کنندگی دارند و می‌توانند سم‌زدایی کنند. همه می‌دانند که روزانه باید میزان زیادی آب بخورند اما شاید آب خالی خسته کننده باشد به همین دلیل متخصصین معتقدند اضافه کردن لیمو به آب نه تنها شما را به خوردن آب بیشتر تشویق می‌کند بلکه فواید زیادی برای پوست و سیستم ایمنی بدن نیز خواهد داشت.

۷. کدو

کدو علاوه بر داشتن ویتامین ث و مواد مغذی گیاهی مهم، منبع عالی منیزیم است. این ماده می‌تواند از بدن شما در برابر رادیکال‌ها (که عمده نگرانی افراد در تابستان است) محافظت کند. همچنین کدو سبب کولوژن‌سازی در بدن و رشد سالم بافت استخوان‌ها می‌شود.