• قوز نکنید

این کار فشار زیادی را روی ستون فقرات ایجاد می کند. این فشار استخوان ها، ماهیچه ها و غضروف هایی که استخوان های پشت را سر جایشان محکم می کنند، دچار فرسودگی می کند. قوز کردن علاوه بر اسیب به کمر، سبب می شود اعضای داخلی بدن تحت فشار قرار گیرند و عملکرد روده ها و ریه را سخت تر می کند. با گذر زمان هضم غذا و تنفس نیز دشوار تر می گردد.

  • صاف بایستید

ایا می دانید بهترین راه برای جلوگیری از ایجاد مشکل در حالت کلی بدن چیست؟ صاف ایستادن. این کار سبب ایجاد حس بهتر در شما شده و حتی باعث لاغرتر دیده شدنتان می شود. تصور کنید که کنار دیوار ایستاده اید تا قدتان را اندازه بگیرید. سرتان را صاف نگه دارید و چانه تان را به سمت داخل بکشید. گوشهایتان باید هم راستای شانه هایتان باشد. شانه هایتان را عقب نگه دارید، زانو ها صاف و شکم را منقبض کنید.

  • مواظب «تکست نک» باشید

تمام طول روز در حال استفاده از موبایلتان هستید؟ زمان کوتاهی را برای کشش گردنتان اختصاص دهید. خم کردن سرتان برای چک کردن گوشیتان سبب ایجاد کشیدگی در ستون فقرات می شود. این کشیدگی به مرور زمان سبب ایجاد مشکلات حاد تر می شود. برای جلوگیری از این حالت بهتر است به جای خم کردن سرتان، موبایل خود را بالا اورده و چشمان خود را حرکت دهید.

  • تنظیم صندلی اتومبیل

با اینکه ممکن است فکر کنید خواباندن صندلی ماشین خوشایند و راحت تر است اما برای حالت بدنتان به هیچ وجه مناسب نیست. سعی کنید صندلی ماشین را به فرمان خودرو نزدیک کنید. بهتر است به جای قفل کردن زانو ها اندکی ان ها را خم کنید. انها را در سطح ران ها یا اندکی بالا تر نگه دارید. فراموش نکنید که یک بالشت و یا حوله ی لوله شده برای پشتیبانی از کمرتان قرار دهید.

  • کفش های پاشنه بلند را برای مهمانی ها کنار بگذارید

ممکن است کفش های پاشنه بلند عامه پسند و مطابق مد روز باشند اما برای حالت و پوسچر بدن مناسب نیستند. کفش های لژدار و پاشنه دار باعث می شوند به انتهای ستون فقرات فشار امده و بدن دارای انحنا شود. این امر سبب می شود که استخوان ستون فقرات بر اعصاب ان فشار اورده و درد را به همراه اورد. این نوع از کفش ها به زانو ها نیز اسیب می زند.

  • حالت مناسب بدن در هنگام خواب

حالت بدن هنگام خواب را جدی بگیرید. از خوابیدن بر روی تشک های نرم بپرهیزید. تشک هایی را انتخاب کنید که سفت هستند و حالت طبیعی ستون فقرات را حفظ می کنند. اگر عادت دارید به پهلو بخوابید، اندکی زانو ها را خم کنید. بالشتی زیر سرتان بگذارید که گردن را در راستای ستون فقرات قرار دهد. اگر بر روی کمر می خوابید حتما از بالشت های کوتاه استفاده کنید که گردن از کمر بالاتر نیاید.

  • ورزش کنید

چربی اضافه در ناحیه شکم سبب ایجاد فشار در ستون فقرات می شود. شما برای تقویت ستون فقراتتان به عضلات قوی نیاز دارید. ورزشی که به طور مناسب طراحی شده باشد، بدن و ستون فقرات شما را در وضعیت خوبی قرار میدهد.