درنگ: اگر به دنبال اقانتی راحت در هتل هستید حتما این موارد را در مورد صنعت هتل و هتلداری بخوانید.

۱. خوش رفتاری در مقابل کارکنان هتل جواب می‌دهد

واگذاری اتاق‌ها ـ و ارتقاء آنها –  توسط پذیرش و معمولا مدیر آن انجام می‌گیرد. اگر آنها از نام شما با خوش رفتاری یاد کنند ممکن است دفعه بعد با سوییتی بزرگتر پذیرای شما باشند.

۲. مودبانه وسایل اضافه درخواست کنید

به گفته هیلاری لوئیس مدیر بخش نظافت یک هتل کافی است چیزی را درخواست کنید تا برایتان مهیا شود. اکثر هتل‌ها اگر وسایل اضافه‌ای مانند دی وی دی پلیر، ماکروفر و … در دسترس داشته باشند از مهیا کردنشان برای شما حتی بدون هزینه خوشحال می‌شوند.

۳. وفاداری مهم است؛ پس به یک هتل پایبند باشید

اگر جزء افرادی هستید که زیاد سفر می‌کنند همواره به یک هتل زنجیره‌ای خاص بروید تا از امتیازاتی از قبیل صبحانه مجانی، پذیرش بدون نوبت و … که گهگاه به مهمانان ثابت می‌دهند بهره‌مند شوید.

۴. روتختی‌های هتل را با دقت استفاده کنید

در برخی از هتل‌ها، رو تختی‌ها بعد از هر مهمان شسته و یا حتی تعویض نمی‌شوند. اگر شما می‌خواهید از تمیزی آنها مطمئن باشید آنها را عوض کرده و گوشه اتاق بگذارید. دستان خود را بشویید و ملافه‌ای جدید درخواست کنید.

۵. شستن دستان پس از دست زدن به کنترل تلویزیون

گفته می‌شود یکی از کثیف‌ترین اشیاء موجود در اتاق هتل‌ها کنترل تلویزیون است. در سال ۲۰۱۲ محققان دانشگاه انتاریو سطوح مختلف در ۵۴ هتل را آزمایش کردند. آنها دریافتند که باکتری موجود روی کنترل تلویزیون از باکتری‌های موجود روی سطوح دستشویی‌های عمومی بیشتر است.

 ۶. اگر در مورد چیزی شک دارید از دربان‌ها بپرسید

به دربان‌ها به عنوان منبع اطلاعات محلی اعتماد کنید. آنها برای داشتن این اطلاعات آموزش دیده‌اند.

۷. نیازهای خاص را از قبل به پذیرش اطلاع دهید

اگر اولویت خاصی برای انتخاب اتاق دارید قبل از رسیدن به هتل و آغاز فرایند پذیرش، مسئولین را با خبر کنید تا بتوانند اتاقی را با توجه به اولویت‌های شما مهیا کنند.

۸. دادن انعام خوب به کارکنان

انعام دادن نشانه قدردانی است و گرفتن خدمات خوب آتی را تضمین می‌کند. متخصصین در این راستا معتقدند که به کارکنان پارکینک ۲ لی ۳ هزار تومان، به خدمه نظافت روزانه ۲ الی ۵ هزار تومان و به دربان برای خدمت اضافه‌ای که انجام می‌دهد ۱۰ الی ۲۰ هزار تومان دهید.

۹. گاهی اوقات ستاره‌های هتل‌ها درست نیستند

سیستم ستاره‌دهی هتل‌ها در سراسر جهان متفاوت است. مثلا در ایتالیا هتل تنها با داشتن پذیرش ۲۴ ساعته، اتاق‌هایی بزرگتر از ۱۶ متر مربع و متصدی پذیرشی که به ۳ زبان مسلط است، می‌تواند به راحتی ۵ ستاره بگیرد. یک ستاره فقط برای تعویض یک بار در هفته‌ ملافه‌ها داده می‌شود.

۱۰. دزدی از هتل ممنوع!

اگر وسوسه شده‌اید که حوله هتل را بردارید با احساس خود مبارزه کنید. برخی از هتل‌ها شروع به استفاده از تراشه‌های فرکانس رادیویی کرده‌اند تا بتوانند اشیاء دزدیده شده را ردیابی کنند. اما برای برداشتن شامپوها خجالت نکشید؛ هتل به همین قصد نام خود را روی آنها هک می‌کنند.