۱. CLS موفقیتی پرشور برای مرسدس بوده است

نزدیک به پانزده سال است که مرسدس بنز با ساختن دو نسل از CLS توانسته به موفقیتی چشم گیر برسد٬ و الان در حال آزمایش نسل سوم این خودرو است. در ماه جون امسال مرسدس توانست ۳۵۰٬۰۰۰ مدل از CLS را تولید کند٬ ممکن است در نگاه اول تعداد زیادی نباشد اما با در نظر گرفتن مدل های متفاوت آن مانند سری های گران قیمت AMG می توان آن را موفقیتی برای کمپانی دانست. بنابراین با توجه به سابقه این خودرو می توان توقع زیادی در نمایشگاه لس آنجلس که آذر ماه خواهد بود٬ از آن داشت.

 

۲. سیستم صوتی می بایست فوق العاده باشد

مایکل کلز٬ مدیر مهندسی CLS٬ علاقه زیادی به موسیقی مخصوصا کلاسیک دارد. او اقرار می کند که زمان زیادی را برای سیستم صوتی این سری صرف کرده است. البته او برای سری E هم تلاش بسیاری کرد که موفق بود اما به گفته خودش این سیستم متفاوت خواهد بود. هرچند که صرف زمان زیاد برای سیستم صوتی با مخالفت مدیران مواجه شده بود٬ اما کلز بر این موضوع اصرار داشته. اگر به موسیقی علاقه دارید این خودرو احتمالا می تواند توقعات شما را براورده کند.

 

۳. CLS می خواهد به خوبی سری S باشد

CLS ترکیبی از خودروی لوکس و اسپرت خواهد بود٬ اما کلز تنها سری  S را برای ساخت این خودرو سرلوحه خود قرار داده است. در این سری رینگ های ۱۹ اینچی و در بالای آن ها لایه های فوم اکوستیک وجود دارد که باعث می شود صدای اضافی داخل کابین به حداقل خود برسد.

 

۴. صدای متفاوت در کشور های متفاوت

کلز در طی تولید این سری و سری E که قبلا ساخته شده٬ به کشفی جالب که در آن به تفاوت علایق مردم کشورهای مختلف به صدای خروجی خودرو دارند رسید. به عنوان مثال خیلی در کشور چین اکثر مردم به سکوت و آرامش علاقه دارند ٬ اما در اروپا و آمریکا مردم به سر و صدای این خودرو ها عادت دارند و یا حتی به صدای زیاد آن ها علاقه دارند. بنابراین صدای خروجی که می شنوید در هر کشور متفاوت خواهد بود.

 

۵. CLS از سیستم تعلیق یکسانی در تمام کشور ها استفاده می کند

در سری E مرسدس سیستم تعلیق متفاوتی در هر کشور ارائه داد٬ به عنوان مثال سری های ساخته شده در چین فنربندی کاملا نرمی دارند. اما این قضیه برای CLS صدق نمی کند و کلز می گوید که این خودرو از سیستم تعلیق یکسانی در همه جا برخوردار خواهد بود. فنربندی ها کمی اسپرت خواهند بود ولی در عین حال کاملا در داخل خودرو احساس آرامش را خواهید داشت.

 

۶. جاده های انگلستان چالش اصلی برای مهندسان شاسی است

ظاهرا مهندسین آلمانی برای تست سیستم تعلیق و تشخیص میزان ورودی صدای اضافی به داخل مجبور شدن به جاده های انگلستان بروند که مملو از دست انداز و چاله است. کلز پیشنهاد می کند خریدارانی که با چنین مشکلاتی مواجه اند از سیستم تعلیق بادی با ۱۹ اینچ رینگ و فوم های آکوستیک برای بیشترین راحتی و هندلینگ استفاده کنند.

 

۷. CLS از سیستم خودران سری S برخوردار خواهد بود

کلاس S از هر لحاظ عالی است٬ ولی CLS تنها بخش خودران آن را به طور کامل خواهد داشت. هرچند که سیستم خودران سطح دوم است و خبری از رانندگی خودکار در آن نیست و نمی توانید از آن بخواهید که شما را به خانه ببرد اما کمک شایانی در ترافیک و بزرگراه ها خواهد بود.

 

۸. کنترل های بیشماری در داخل وجود دارد٬ ولی فعلا خبری از صفحه نمایش لمسی نیست

اگر با کنترلر های مرسدس بنز آشنا باشید باید گفت که این مدل هم از همان کنترل ها بهره میبرد٬ یک دکمه بزرگ چرخان با پد لمسی در بالا که کنترل های بیشتری به شما می دهد. صفحه نمایشی بزرگ هم بر روی داشبرد قرار دارد که فعلا خبری از لمسی بودن آن نیست٬ احتمالا به دلیل بر جای ماندن اثر انگشت بر روی آن باشد و تا وقتی که راه حلی برای آن پیدا نشود به همین صورت باقی می ماند.

 

۹. مدل های مورد آزمایش مسافتی معادل ۸٬۵۰۰٬۰۰۰ کیلومتر طی کرده اند

مدل های اولیه آزمایش خود را چهار سال است که آغاز کرده اند٬ و فرایند تست خواهان کار کردن ماشین در طول دو زمستان و دو تابستان  است. مرسدس حتی به جاده های عادی اکتفا نکرده و CLS را به شمالی ترین جاده ها نیز برده و بر روی جاده های یخی تست را انجام داده همچنین آن ها به گرم ترین جاده های زمین هم پا گذاشته اند.

 

۱۰. CLS از اخرین موتور خانواده مرسدس بنز برخوردار خواهد بود

CLS  از آخرین موتور معرفی شده توسط مرسدس استفاده خواهد کرد٬ که از ۴ تا ۸ سیلندر قابل انتخاب خواهد بود. این مدل از سیستم استاپ-استارت جدید هم برخوردار خواهد بود٬ که تمام این موارد در کنار سیستم هایبرید جدید مرسدس٬ EQ BOOST خواهد بود. همچنین CLS از گیربکس ۹ سرعته درکنار قابلیت حرکت با چرخ های عقب یا چهار چرخ متحرک٬ استفاده خواهد کرد.