بی‌نظیر جلالی در گفتگو با درنگ درباره روش انتخاب کودکان ۲ تا ۱۲ سال به عنوان سفیران فرهنگی اظهار داشت: در اینستاگرام به کودکان پر فالوور پیام داده‌ایم، عده‌ای پاسخ دادند اما تعداد زیادی از آنها استقبالی نکردند و حتی پیام‌ها را بی‌پاسخ گذاشتند. البته تنها تاکید ما روی کودکان پر فالوور نیست، هر مادری که تمایل داشته باشد ‌می‌تواند کودکش را به عنوان سفیر فرهنگی به ما معرفی کند؛ چون قصد داریم هر خانواده ایرانی یک سفیر فرهنگی داشته باشد.

  کیان کوچولو؛ سفیری با ۸۷ هزار فالوور | ژن تپلی و ماجرای انگشتر عقیق و سینه‌زنی

وی افزود: علاوه بر این طی نامه‌ای از مدیران کل استان‌ها خواسته‌ایم در مرحله نخست ۱۰۰ سفیر فرهنگی را به وزارت کار معرفی کنند. در این طرح بدون توجه به شغل پدران، این کودکان انتخاب می‌شوند. برای ما فرزند کارگر، کارآفرین یا هر شغل دیگری فرقی ندارد اما ترجیح‌مان این است که کودکان پر فالوور یا صاحب مقامی در کودکی شده باشند، اگر هم این دو ویژگی را نداشته باشند، باز هم استقبال می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه درباره معیار انتخاب کودکان پر فالوور در اینستاگرام توضیح داد: در اینستاگرام برخی مادران از طریق کودکان خود اقدام به تبلیغات می‌کنند که ما این موضوع را کاملاً متوجه شده‌ایم. به همین منظور در اینستاگرام ۲۰ کودک بالای ۱۹۰ هزار فالوور را شناسایی کردیم اما از این تعداد تنها سه کودک به ما پاسخ مثبت دادند.

به گفته جلالی، به دایرکت اینستاگرام سایر کودکان پر طرفدار هم بالای ۲۰ مرتبه پیام دادیم اما تمایلی به فعالیت نداشتند. یکی از این کودکان «کیان خوب سرشت» از استان ایلام است که اتفاقاً این روزها فیلم سینه‌زنی‌اش را در شبکه‌های اجتماعی می‌بینیم. مادر سه کودک پر فالوور دیگر هم اعلام آمادگی کردند که تاکنون فعالیتی از آنها ندیدیم.

 

کیان خوب سرشت سفیر فرهنگی شد

 

این روانشناس اظهار داشت: مادر دختر بچه‌ای که تنها ۵۰۰ فالوور داشت بعد از همکاری با ما به فالوورهای سه هزار نفری دست پیدا کرد. بسیاری از این خانواده‌ها استقبالی از این طرح نکردند و به دنبال کسب درآمد از ما بودند. ما باید آنها را مجاب کنیم که در کنار تبلیغات، از کودکی مسئولیت اجتماعی را به فرزندان خود بیاموزند.


ویدئویی از سینه‌زنی کیان خوب سرشت را ببینید