درنگ :  کلسترول بالا یکی از دلایل اصلی حمله قلبی است اما انسان‎ها با برخی انتخاب‎های اشتباه که انجام می‎دهند خودشان باعث می‎شوند که کلسترول‏‎شان بالا برود. در زیر به مواردی در این باره اشاره می‎کنیم:

چربی‎های مفید | اگر دکترتان می‌گوید کلسترول خونتان بالاست یعنی چربی بد شما زیاد شده و ممکن است باعث بسته شدن رگ‎‏های قلبتان شود. اما همانقدر که خوردن چربی مضر برای این موضوع ضرر دارد، نخوردن چربی مفید هم مضر است. روغن زیتون یا روغن دانه گیاهان از منابع مناسب تامین چربی مفید است.

غذاهای چرب | خیلی اوقات ما غذاهایی را مخصوصا در رستوران انتخاب می‏‌کنیم که چربی بسیار بسیار بالایی دارند. برای مثال لازم نیست حتما چرب‌ترین استیک را سفارش دهیم، اگر هوس کردیم گوشت بخوریم، خوراکی‎های دیگری هم هستند که با گوشت درست شده باشند، اما آنقدر هم چرب نباشند.

ماهی | ماهی‎ها منبع فوق‎العاده امگا ۳ هستند، یعنی چربی خوب زیادی دارند. امگا ۳ باعث می‌‏شود چربی خوب در بدن افزایش پیدا کند. همچنین باعث کاهش فشار خون می‏‌شود.

لبنیات | بهتر است مقدار لبنیات مصرفی در روز را افزایش دهید و این طور نباشد که فقط وقتی قهوه می‎خورید در آن شیر بریزید. ماست، پنیر، شیر و … را فراموش نکنید که کلسیم آن‌ها برای شما بسیار مفید هستند.

غذاهای پخته | بیشتر مردم علاقه زیادی به غذاهایی که کاملا پخته شده دارند اما فراموش نکنید بسیاری از مواد خوراکی وقتی به صورت خام مصرف شوند مواد مفید بیشتری در خود دارند.