درنگ: همیشه و در همه جای دنیا یافتن کار اصلا آسان نیست. از الزامات اولیه است که پروفایل لینکدین همیشه به روز باشد و مدام حساب کاربری این سای چک شود. اما مطمئنا داشتن یک رزومه خوب هم می‌تواند توجه هر کارفرمایی را به خود جلب کند. طبق مطالعات افرادی که مسئول استخدام هستند برای بررسی هر رزومه به طور میانگین تنها ۶ ثانیه زمان می‌گذارند. در این مدت طبیعتا رزومه‌هایی شانس بیشتری دارند که توجه بیشتری به خود جلب کنند. چطور می‎توان کاری کرد که رزومه جلب توجه کند؟

هر چیزی که تا به حال فکر می‌کردید درباره رزومه می‌دانید را فراموش کنید، مثل جمع‌بندی و تجربه‌ها و … طبق گفته متخصصان راز داشتن رزومه موفق در نتیجه موفق است. یعنی دستاوردهایتان را در رزومه با صفت‌های «جزئیات گرا» یا «انگیزه» توصیف کنید. البته که این صفت‌ها قابل اعتماد نیستند تا زمانی که آن‌ها را با اعداد ثابت کنید. اگر می‎خواهید کسی که رزومه شما را می‌خواند جذبتان شود باید در رزومه روند رشد و پیشروی‌تان را نشان دهید. نشان دادن این روند هم باید با ارائه آمار و ارقام باشد. فراموش نکنید رزومه قرار است در جایی که خودتان حضور ندارید معرف و شناسنامه شما باشد و نباید در آن نکته مبهمی برای کسی بماند.

همچنین سعی کنید در جملاتتان تاثیرگذارتر باشید. برای مثال به این جمله دقت کنید: «تجربه موفق کار با تیم جذب مشتری به منظور توسعه و بهبود برخورد با مشتریان». حالا به این یکی دقت کنید: «خلق ۲۵ الگوی پاسخ‌دهی و تمرین دادن تیم جذب مشتری و کاهش زمان پاسخ‌دهی آن‌ها به کمتر از ۲ ساعت».

هر دو توصیف کاری هستند که شخص انجام داده است اما ببینید که در عبارت دوم چقدر توصیف کامل‌تر است و اگر کسی بخواهد بین این دو نوشته یکی را برای جذب و استخدام انتخاب کند به طور حتم سراغ دومی خواهد رفت.