درنگ : حمله‎های عصبی بسیار ناگهانی و غیر قابل پیش‏بینی هستند. نتیجه آن‌ها هم گذراندن چندین روز پر از استرس پشت سر هم است. اما واجب است که بدانید چطور باید یک حمله عصبی را آرام کنید. مخصوصا که این حملات عصبی می‎توانند صدمات جبران‎ناپذیری به مغز انسان بزنند. کسانی که ذهن سالم‎تری دارند به طور ناخودآگاه سعی می‎‏کنند افکار مثبت را در ذهن خود حاکم کنند.

اما زمانی که دچار حمله عصبی می‎شوید رهایی از آن غیرممکن به نظر می‏رسد. اما تنها یک راه برای به دست گرفتن دوباره کنترل بدنتان وجود دارد و آن هم نفس کشیدن است.

ما بیشتر اوقات فراموش می‏کنیم که نفس کشیدن برای زندگی‌مان چقدر اهمیت دارد. هنگامی که دچار حمله عصبی می‏شوید بهتر است تند تند نفس بکشید. این کار باعث می‌شود آرامش دوباره به شما بازگردد. این کار باعث از بین رفتن استرس می‎شود.

افرادی که در ارتش هستند به خوبی این موضوع را می‌دانند. دلیلش هم این است که آن‌ها شغلشان مستقیما با استرس سرو کار دارند. آن‌ها تکنیکی دارند به نام «تاکتیک نفس کشیدن». به اعتقاد آن‌ها نفس کشیدن باعث می‌شود تمرکزها بالاتر برود. کارهایی که باید انجام داد به شرح زیر است:

  • ابتدا آرام آرام از طریق بینی نفس بکشید.
  • کمی نفستان را در سینه حبس کنید.
  • با بینی نفس را کشیده و از طریق دهان بیرون دهید.
  • این کار را چندین بار و پشت سر هم انجام دهید.

انجام این کارها باعث فروکش کردن استرس می‏شود. البته حمله عصبی را نباید دست کم گرفت و اگر چندین بار تکرار شود باید حتما با پزشک درباره‌‎اش مشورت شود.

  • آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
  • بله   خیر