درنگ: در اینجا به طور مختصر فواید گردو را بررسی می‌کنیم.

  • گردو خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش می‌دهد

خوردن روزانه حدود ۱۴ عدد گردو آنتی اکسیدان‌ها و فیتوسترول‌ها را برای بدن تامین می‌کند که سبب کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان می‌شود. بر اساس یک مطالعه در دانشکده پزشکی مارشال در غرب ویرجینیا، موش‌هایی که با رژیم غذایی حاوی دو انس (۶۰گرم) گردو تغذیه شدند در مقایسه با موش‌های گروه شاهد (رژیم غذایی فاقد گردو) به میزان قابل توجهی خطر ابتلا به سرطان و نرخ رشد تومورها در آنها کاهش یافت.

  • گردو غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ است

رژیم غذایی غنی از امگا ۳ به کاهش افسردگی و اختلال بیش فعالی، سرطان و بیماری آلزایمر کمک می‌کند. همچنین شواهدی قوی دال برموثر بودن امگا۳ بر بیماری‌های التهابی مانند روماتیسم مفصلی و بیماری‌های التهابی روده وجود دارد.

گردو خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد

محققان دانشگاه سلامت عمومی هاروارد گزارش دادند زنانی که حداقل پنج بار در هفته به میزان یک انس (۳۰گرم) آجیل مصرف می‌کنند خطر ابتلا به دیابت نوع دوم در آنها به میزان ۳۰ درصد در مقایسه با زنانی که به ندرت از آجیل مصرف می‌کنند کاهش می‌یابد. اسیدهای چرب تک و چند غیر اشباعی موجود در آجیل برای حساسیت به انسولین مفید هستند.

  • گردو حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که سلامت قلب را افزایش می‌دهد

مطالعه جدیدی در یکی از دانشگاه‌های پنسیلوانیا نشان می‌دهد که گردو دارای آنتی اکسیدان‌های با کیفیت بالاتر و ترکیب آنتی اکسیدانی سلامتی بخش‌تری به نسبت دیگر مغزها است.

  • گردو می‌تواند به مقابله با استرس کمک کند

رژیم غذایی حاوی گردو و روغن گردو به بدن برای مقابله بهتر با استرس کمک می‌کند. سال گذشته، تحقیقات منتشر شده در مجله تغذیه کالج آمریکا نشان داد که گردو و روغن گردو سبب کاهش و تنظیم فشار خون می‌شود. به گفته محققان تغییر در رژِیم غذایی می‌تواند به بدن برای مقابله بهتر با استرس کمک کند.