درنگ: مصرف آجیل در تمام حالات مفید است. گنجاندن آن در رژیم روزانه احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را که در کشور ما در حال افزایش است کاهش می‌دهد. آجیل در کنار مزایای دیگرش سبب کاهش کلسترول نیز می‌شود.

  • گردو

گردو از شما در برابر سرطان پروستات مخافظت کرده و با بالا رفتن سن ذهن را تقویت می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد اگر گردو را در رژیم روزمره قرار دهید سبب می‌شود به طور کلی سالم‌تر تغذیه کنید. می‌توانید آن را در سالاد سیب و اسفناج و گردو امتحان کنید.

  • بادام زمینی

ممکن است دانستن اینکه بادام زمینی به دلیل اینکه زیر خاک رشد می‌کند در مقوله بنشن و سبزی قرار می‌گیرد شما را شوکه کند اما از لحاظ ارزش غذایی با آجیل برابری می‌کند. بادام زمینی سرشار از پروتئین و ویتامین‌ها هستند پس حتما در رژیم غذایی آن را در نظر بگیرید.

  • بادام

بادام سرشار از چربی اشباع نشده سالم، بروتئین و فیبر است. هر از چند گاهی تارت بادام درست کنید که همزمان نیاز به شیرینی و آجیل را رفع کند.

  • بادام هندی

اگر اهل بادام زمینی نیستید می‌توانید به جای آن کره بادام هندی را امتحان کنید. نگران چربی آن هستید؟ نگران نباشید. بادام هندی و آجیل‌های دیگر دارای چربی «بد» نیستند. برخی مطالعات نشان می‌دهد که خوردن آجیل می‌تواند به لاغر شدنتان کمک کند زیرا با خوردن آنها میل خود را به خوردن تنقلات ناسالم از دست می‌دهید.

  • پسته

پسته به خودی خود خوشمزه است اما طمع آن در باقلوا تعریف دیگری دارد! پسته سرشار از آنتی اکسیدان است و از نفخ و ورم بدن جلوگیری می‌کند. نکته‌ای که شاید برایتان جالب باشد این است که افرادی که پسته می‌خورند کمتر احتمال دارد که سنگ کیسه صفرا داشته باشند!

  • بادام برزیلی

بادام‌های بزرگ سرشار از سلنیوم هستند که به عنوان ماده‌ای برای جلوگیری از نفخ شناخته می‌شود. این نوع بادام از بدن در برابر انواع سرطان محافظت می‌کند. فقط چند عدد را خالی بخورید یا در گرانولای خانگی خود بریزید.