درنگ:  فعالیت بدنی باعث سلامت بدن می‌‎شود و اگر در تمام روز پشت میزتان بنشینید به راحتی به خودتان آسیب زده‌اید. شاید خیلی‌ها نداشتن وقت کافی برای تمرین و ورزش کردن را بهانه می‌کنند اما توصیه ما به شما نوعی ورزش است که کمتر از ۲ ساعت و نیم در هفته زمان شما را می‎گیرد.

بر اساس تحقیقی که روی ۱۳۰ هزار فرد بزرگسال از ۱۷ کشور جهان انجام شده است، کمتر از ۱۵۰ دقیقه ورزش کردن در طول یک هفته می‌تواند تا ۲۸ درصد احتمال مرگ و ۲۰ درصد احتمال بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

طبق نتایج این تحقیق افرادی که شغلی همراه با فعالیت دارند و لازم نیست برای مدت طولانی پشت میز بنشینند، نیاز به زمان کمتری برای فعالیت و ورزش دارند.

بهترین نوع فعالیت پیاده‌روی با سرعت زیاد است؛ توجه کنید، نیازی به دویدن نیست. تنها با پیاده‌روی با سرعت بالا و در شرایطی که تپش قلبتان تندتر شود، شما فعالیت لازم را انجام داده‎اید.

توصیه پزشکان به شما این است که برای رفتن به باشگاه خیلی به خودتان سخت‌ نگیرید. لازم نیست برای ورزش کردن حتما در محیطی ورزشی باشید. گاهی پیاده‌روی در پارک و خیابان و انجام فعالیت‌های روزانه هم می‌تواند تپش قلبتان را تندتر کند و این برای سلامتی‌تان مفید است.