درنگ :  رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به پیدا شدن جعبه سیاه هواپیمای اِی تی آر شرکت آسمان گفت: استخراج تمام اطلاعات جعبه سیاه نیازمند بررسی‌های فنی و تخصصی توسط بخش های مختلف متخصصان صنعت هوانوردی است و فرانسه به عنوان کشور سازنده نیز در این زمینه کمک می‌کند.

علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: اطلاعات جعبه سیاه در داخل نیز قابل دسترسی است اما ممکن است به کمک فرانسوی‌ها نیز احتیاج داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: هرچند که اطلاعات جعبه سیاه در داخل قابل خواندن است، اما کمک فرانسوی‌ها بستگی به عمق اطلاعاتی است که ما به آن نیازمند داریم تا علت بروز این سانحه هوایی مشخص شود.

وی با اشاره به سفر کارشناسان فرانسوی به ایران بیان کرد: این هیات فرانسوی که کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری فرانسه نیز در آن حضور داشتند، کمک‌های فنی خوبی به کارشناسان ایرانی دادند تا متخصصان ایرانی بتوانند در این زمینه اظهار نظر دقیقی را ارائه دهند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه کارشناسان فرانسوی اعلام کرده اند که آماده هرگونه همکاری در این زمینه هستند، یادآور شد: در مدتی که کارشناسان فرانسوی در ایران بودند با ارائه کمک‌های فنی به کارشناسان ایرانی کمک کردند که به چه شکلی فرآیند استخراج اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای ای تی آر را دنبال کنند.

  تصاویر واضح قطعات جدید هواپیمای تهران – یاسوج | عکس ساعت سقوط، نان پذیرایی و عروسک و نقاشی کودک آسمانی

شایعه زنده ماندن افرادی از مسافران هواپیما بی‌مبنا بود

حجت الاسلام مزارعی رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع مردم شهرستان دنا که در این مراسم حضور داشتند با ابراز تسلیت این ضایعه‌ بزرگ به مردم استان در سخنانی از صبر و متانت خانواده‌های مصیبت دیده این حادثه‌ تلخ تقدیر کرد و با اظهار اینکه از روز حادثه، مسئولین استانی و کشوری بدون لحظه‌ای درنگ، پیگیر ماجرا بودند افزود: از ابتدای این حادثه، در جلسات متعدد اقداماتی در خصوص گروه‌های امدادی، مسیر انتقال اجساد و رصد ساعتی عملیات در دستور کار مسئولان استانی قرار گرفت.

وی ضمن رد زنده ماندن افرادی پس از سقوط هواپیما گفت: عمق این فاجعه به قدری دردناک است که انسان توانایی گفتن جزئیات آن را ندارد و شایعه زنده ماندن افرادی از مسافران، شایعاتی بی مبنا بود.

  درگیری بر سر جعبه سیاه هواپیما تهران-یاسوج | خلبان را از خطر مطلع نکرده بودند | هواشناسی مقصر شد؟