درنگ:  برخی مواد غذایی باکتری‌ها و ویروس‌هایی دارند که روی سیستم ایمنی بدن تاثیر می‌گذارند. شاید در حالت عادی خوردن آن‌ها نه‌ تنها برای بدن مضر نبوده بلکه مفید هم باشد اما خانم‌ها در دوران بارداری باید از خوردن آنها دوری کنند. همیشه در این دوران مهم است از غذاها و خوراکی‌هایی که به جنین در حال رشد شما صدمه می‌زنند دوری کنید. در زیر به مواد غذایی که باید از آن‌ها دوری کنید اشاره می‌کنیم:

۱- تخم مرغ خام و مرغ نیم‌پز

۲- محصولات رستوران‌هایی که غذای سرد می‌فروشند

۳- لبنیات غیر پاستوریزه

۴- ماهی خام و سوشی و تن ماهی

۵- مغز و جگر

۶- کافئین (کافئین نباید حذف شود بلکه باید محدود شود. معمولا مقداری که از خوردن روزی یک یا دو فنجان قهوه به بدن می‌رسد کافی است)