درنگ : همه ما شنیده و می‌دانیم کمبود خواب می‎تواند ما را پیرتر کند اما کسانی که معمولا به اندازه کافی نمی‎خوابند باید بدانند میزان خواب با مقدار کالری‌ که بدن جذب می‎کند رابطه مستقیمی دارد.

بر اساس آنالیزی که در سال ۲۰۱۶ انجام شده مردمی که به اندازه کافی نمی‎خوابند روز بعد بیشتر از اندازه واقعی نیاز به خواب دارند. بدتر اینکه آن‌ها روز بعد از کم‌خوابی به طور میانگین ۳۸۵ کالری بیشتر از مقدار مورد نیاز بدنشان کالری جذب می‎کنند. در نتیجه آزمایشات، کسانی که کمبود خواب دارند معمولا چاق‎تر هستند و بدنشان پروتئین کمتری دارد.

اما دلیل این حجم از کالری و چربی چیست؟ دانشمندان معتقدند خواب نامناسب در شب باعث می‌‏شود روز بعد بیشتر به غذاهای ناسالم روی بیاورید. بدتر این که وقتی یک شب بد می‎خوابید بعید است که روز بعد بتوانید خواب بهتری داشته باشید و در نتیجه اتفاقات بد تکرار می‌‏شوند. این که به طور مداوم روزی ۳۸۵ کالری بیشتر از مقدار مورد نیاز جذب کنید باعث می‌‏شوددر عرض ۹ روز یک تقریبا ۴۵۰ گرم به وزنتان اضافه شود. این اضافه وزن هم می‎تواند زمینه‌ای برای ابتلای افراد به دیابت و امراض قلبی شود.