این خودرو قرار بود با قلب تپنده یک موتور هیبریدی ۴ لیتری و ۸ سیلندر خورجینی با توربوشارژ دوقلو مجهز باشد و  توان تولید ۸۰۵ اسب بخار قدرت را داشته باشد٬ در این رابطه  خبر بد آن است که موتور خودرو نتوانست تمام قدرت گفته‌ شده را ارائه دهد اما خبر خوب این است که می‌توانیم پیشرانه مشابه را در خط تولید خودروهای AMG مشاهده کنیم.

توبیاس مورس، رئیس شرکت مرسدس AMG، در مصاحبه‌ای که با دیجیتال ترندز داشت اعلام نمود:

” درنهایت یک روز موتور ۸ سیلندر هیبریدی تولید خواهد شد اما تائید نکرد به‌طور مشخص کدام خودرو در زیر کاپوت خود از این موتور استفاده خواهد نمود. در حال حاضر مهندسان شرکت AMG در حال کار روی یک نسخه از آن می‌باشند.

mercedes-amg-gt-concept

رئیس شرکت مرسدس AMG در ادامه گفت:

“شاید مدل مفهومی GT را در نمایشگاه ژنو سال گذشته به یاد داشته باشید، آن خودروی مفهومی به یک موتور ۸ سیلندر در جلو و یک موتور هیبریدی در اکسل عقب مجهز بود، شاید یک روز آن خودرو وارد خط تولید شود زیرا همه‌چیز در این مورد درحال‌توسعه می‌باشد”.

Amg  درحال‌توسعه باتری موتورهای اختصاصی خود می‌باشد تا بتواند وزن کلی آن را کاهش دهد از همین حیث به‌طور چشم‌گیر از فیبر کربن در ساخت بدنه خودرو استفاده خواهد نمود.

  خودروهای مسابقه بدون راننده این گونه خواهند بود؟ | جذابیتی که از دست می‌رود

البته در مورد صدای خروجی جای نگرانی نیست چراکه موتور آن صدای مشابه تویوتا پریوس نخواهد داشت زیرا تجهیزات هیبریدی روی آن، صدای خشن مشابه نسخه غیر هیبریدی خواهد داشت.

توبیاس مورس در مورد صدای خروجی اگزوز اضافه کرد:

“اگر شما ۲۰ کیلومتر با یک خودروی هیبریدی رانندگی کنید شاید دور از سروصدا، حس آرامش همراه با راحتی خاصی به شما دست دهد البته ما در این زمینه کار قطعی انجام نداده‌ایم تنها تحقیقات گسترده‌ای با همکاری شرکت‌ها، نوازندگان و گیمرها انجام داده‌ایم تا بتوانیم بهترین صدای خروجی برای خودروهای هیبریدی AMGرا انتخاب کنیم در این رابطه اطلاعات زیادی جمع‌آوری کرده‌ایم”.

به‌جز موتور هشت سیلندر هیبریدی  چند تکنولوژی جدید برگرفته‌شده از پروجکت وان در ساخت خودروی مرسدس AMG مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

درنهایت تنها باید منتظر باشیم تا خودروی مفهومی مرسدس وارد خط تولید شود.