درنگ :  با ۱۰ میان وعده مفید برای کودکان آشنا شوید:

  • برشتوک‌های صبحانه سبوس‌دار

برشتوک‌های سبوس‌دار همراه با شیر و تکه‌های میوه سرشار از ویتامین، کلسیم و فیبر هستند و یک کاسه از آنها می‌تواند میان وعده‌ای مقوی و حتی صبحانه‌ای مغذی برای شروع روز کودکان باشد.

  • پنیر

میزان پروتئین موجود در پنیر به کودک کمک می‌کند که تا زمان شام انرژی کافی داشته باشد. می‌توانید پنیرهای کم چرب را به صورت مکعبی برش زده و چوب شور به آنها وصل کنید و یا پنیر را با قالب‌های شیرینی‌پزی به اشکال مختلف در آورده و آنها را با میوه‌های گوناگون به سیخ‌های چوبی بکشید.

  • اسموتی

بچه‌ها عاشق اسموتی هستند که سرشار از مواد مغذی است. از ماست کم چرب، آب پرتقال طبیعی و موز به عنوان ماده اصلی اسموتی‌ها استفاده کنید و انواع میوه‌های تازه و یا منجمد را به آن اضافه کنید. اسموتی‌ها یکی از بهترین راه‌ها برای وارد کردن فیبر و میوه به رژیم غذایی کودکان هستند.

  • توت فرنگی

 اگر احساس می‌کنید که کودکتان فقط موز و سیب می‌خورد، می‌توانید توت فرنگی را که سرشار از ویتامین ث است وارد رژیم غذایی او کنید. وقتی زمان کمی برای آماده‌سازی میان وعده دارید می‌توانید از تست کره بادام زمینی به همراه توت فرنگی استفاده کنید. برای اینکه این میان وعده مغذی‌تر شود می‌توانید از تست‌های چند غله استفاده کنید.

  • کیک‌های سالم 

کودک شما هیچگاه متوجه نخواهد شد که شما در کیک‌ها و نان‌های خوشمزه‌ای که می‌پزید میوه و سبزیجات مخلوط می‌کنید. از بهترین گزینه‌ها می‌توان نان موزی، مافین کدو و یا کیک هویج را نام برد.

  • ماست

ماست کم چرب بهترین منبع کلسیم است و با کمی تغییر و تزئین آن کودکان عاشقش می‌شوند. برای خوشمزه و مغذی‌تر کردن آن می‌توانید انواه میوه‌ها و گرانول‌ها را به آن اضافه کرده و به صورت معمولی و یا یخ زده به کودکان دهید. این میان وعده قطعا از بستنی‌های آماده گزینه بهتر و سالم‌تری است.

  • کره بادام زمینی

کره بادام زمینی پروتئین و فیبر فراوانی دارد. برای اینکه هر از گاهی تغییری دهید و فقط تست کره بادام زمینی و مربا به کودکتان ندهید می‌توانید آن را با ماست و توت فرنگی به صورت یخ زده امتحان کنید.

  • تخم مرغ

یک تخم مرغ یک سوم نیاز کودک ۴ ساله به پروتئین را تامین می‌کند. همیشه چند تخم مرغ پخته در یخچال داشته باشید (ماندگاریشان ۷ روز است) و یا به صورت نیمرو به کودکتان دهید.

  • حمس

حمس از پوره نخود درست می‌شود و از بهترین دیپ‌ها برای سبزیجات و میوه‌های کودکان است. مزه آن اجیل مانند است و غلظتش در حدی است که سبب ریخت و پاش نمی‌شود و سرشار از فولیک اسید، ویتامین ب۶ و آهن است. می‌توانید آن را کنار سبزیجاتی مانند هویج و کرفس قرار دهید و یا با نان سرو کنید.

  • اوتمیل (جو دوسر پرک)

همه کودکان بیسکوییت را برای میان وعده دوست دارند. به جای خریدن بیسکوییت‌های پر از شکر و چربی از سوپر مارکت‌ها می‌توانید انواع بیسکوییت‌های خانگی کم چرب با جو دوسر بپزید. بهترین نکته این است که شما می‌توانید هر چیزی مانند کشمکش، زردآلو خشک و انواع آجیل را به این بیسکوییت‌ها اضافه کرده و ارزش غذایی آن‌ها را افزایش دهید. این بیسکوییت‌ها می‌توانند بهترین وعده کنار شیر باشند.