درنگ: معمولا در سفرها افراد برای رسیدن وعده غذایی بعدی لحظه‌شماری می‎کنند. همه دوست دارند در دورانی که در تعطیلات و سفر هستند احساس راحتی کنند و ذهنشان را درگیر محدودیت‎ها نکنند اما رعایت رژیم غذایی در واقع یک محدودیت نیست. یکی از وعده‎های غذایی مورد علاقه افراد صبحانه است، مخصوصا صبحانه‎های کاملی که هتل‎ها ارائه می‌‎دهند.

اما فراموش نکنید وعده صبحانه یکی از وعده‎هایی است که نیاز به بیشترین رعایت را دارد. برای مثال سعی کنید به جای سوسیس و گوشت از نان و لبنیات استفاده کنید، سعی کنید از شکر زیاد دوری کنید تا مشکلی برای خوردن یک بستنی در طول روز نداشته باشید.

صبحانه ایده‌آل باید شامل فیبر، پروتئین و چربی‌های سالم باشد. استفاده از این مواد نه تنها شما را سیر می‌کند بلکه انرژی لازم را به بدن می‎رساند تا برای داشتن یک روز خوب آماده شوید.

یکی دیگر از مواردی که توصیه می‎شود مصرف مقداری میوه در وعده صبحانه است. به خصوص موز که شامل ویتامین B6 است و برای فعالیت بدن بسیار مفید است. از دیگر مواردی که مصرفش برای صبحانه مفید است می‏‌توان به تخم مرغ، ماست و کره بادام زمینی به همراه نوعی خوراکی شیرین اشاره کرد. این پک برای صبحانه ایده‎آل است که البته کمتر کسی در خانه آن را آماده می‎کند و معمولا تنبلی افراد مانع از خوردن چنین صبحانه‎هایی می‏‌شود. اما صبحانه‎های هتل به خوبی این موارد را دارا هستند.

همیشه باید سعی کنید خوردن شکر و شیرینی در وعده صبحانه را به تعادل برسانید. برای مثال اگر ماست میوه‎ای می‎خورید مقدار شکری که در چای یا قهوه‎تان می‎ریزید را کمتر کنید. شکر همانقدر که برای ایجاد انرژی برای روز شما مفید است می‏‌تواند مضر هم باشد و باید همیشه در خوردنش رعایت شود.

یکی دیگر از میوه‎هایی که برای صبحانه توصیه می‎شود پرتقال است که انرژی و البته طعم دلچسبی دارد. برای وعده صبحانه کمتر از دیگر وعده‎ها نگران کالری مصرفی باشید و فقط کافی است روزی که در صبحانه زیاده‎روی کردید فعال‎تر باشید.

  • آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
  • بله   خیر