درنگ : گوگل قصد دارد با ارائه این ابزار جدید از تعقیب شدن کاربران توسط تبلیغات یاد‌آور جلوگیری کند،‌ تبلیغاتی که برای بازگرداندن کاربر به صفحه خریدی که پیشتر آن را بررسی کرده روی صفحه ظاهر می‌شوند.

تنظیمات جدید گوگل به کاربر امکان خواهد داد تا تبلیغ نمایش داده شده روی صفحه را به صورت مورد به مورد غیرفعال سازد، این تنظیمات قرار نیست تبلیغات را برای همیشه از برابر چشم کاربر حذف کند.

جان کرفسیک مدیر شفافیت و حریم خصوصی داده‌های محصولات گروهی گوگل می‌گوید زمانی که فردی از یک سایت خرید دیدن می‌کند تا پوتینی خریداری کند اما پشیمان می‌شود،‌ در زمان ورود به صفحه‌ای دیگر تبلیغ پوتین را روی صفحه خود خواهد دید. به گفته وی این نوع تبلیغات می‌توانند کارامد باشند اما درصورتی که کاربر از خرید پوتین به کلی صرف‌نظر کرده باشد نیازی به یاد‌آوری نخواهد داشت. در چنین شرایطی کاربر می‌تواند این تبلیغ را غیرفعال سازد.

ابزار جدید کاربران را به صفحه‌ای هدایت خواهد کرد تا تمامی تبلیغات یاد‌آوری که برای آنها فعال شده‌است را مشاهده کنند. کاربران می‌توانند تبلیغاتی که دیگر به آنها نیاز ندارند را در این صفحه غیرفعال سازند.

گوگل قصد دارد طی ماه‌های آینده این ابزار را در سکو‌های یوتیوب، موتور جستجو و جیمیل نیز بسط دهد. غیرفعال‌سازی تبلیغات ۹۰ روز دوام دارد و تنها روی وب‌سایت‌هایی که از سکوی تبلیغات گوگل بهره می‌برند تاثیر خواهد داشت.