درنگ: تیم ملی پیراهن‌های غیراستاندارد «جیووا» را می‌پوشید که با انتقاد بسیار زیادی از سوی ملی‌پوشان و البته کارلوس کی‌روش همراه شد. با به‌هم‌خوردن قرارداد با جیووا، مسئولان فدراسیون فوتبال از «بازار» پیراهن‌های آدیداس را تهیه کردند چون ایران و کی‌روش می‌خواستند تیم ملی در جام جهانی پیراهن شایسته‌ای داشته باشد و ماجرای اردوی قبل از جام جهانی برزیل رخ ندهد؛ در اردوی قبل از اعزام به برزیل پیراهن‌های آل‌اشپورت ایران قلابی و بی‌کیفیت از آب درآمد!

در شرایطی که مسئولان فدراسیون فوتبال خبر دادند قرارداد یک‌ساله‌ای با آدیداس بسته‌‌اند و این کمپانی «اسپانسر» ایران در جام جهانی است به‌ناگاه خبر رسید آدیداس با ایران همکاری حرفه‌ای نخواهد داشت و فقط به ایران لباس می‌فروشد!

پشت پرده این داستان چه بود؟

اگر ایران می‌خواست با آدیداس همکاری «اسپانسری» داشته باشد، این کمپانی باید بخشی از تولیداتش را به ایران می‌آورد و در این کشور فعالیت می‌کرد. موضوعی که صد البته با مخالفت این کمپانی عریض‌و‌طویل روبه‌رو شد. آنها با «عجیب‌دانستن» چنین بندی حاضر به همکاری «اسپانسری» با ایران نشدند و فقط به ایران توصیه کردند که می‌توانند لباس‌های این کمپانی را بخرند.

تکلیف یوز چه می‌شود؟

فدراسیون‌نشین‌ها سرمست از اینکه قرارداد خوبی با آدیداس خواهند بست، خیلی سریع وعده دادند که یوز ایرانی روی این پیراهن طراحی خواهد شد، ولی آدیداس خیلی زود با این موضوع مخالفت کرد. فدراسیون به‌دنبال این بود که با طراحی اولیه یوز را برگرداند، ولی آدیداس به فدراسیون گفته بود با چنین پیشنهادی کیفیت لباس‌ها پایین می‌آید.

حالا هم مسئولان فدراسیون فوتبال می‌گویند پیراهن‌های ایران برای جام جهانی ساده است و طرح خاصی ندارد.

دروغ عجیب یا اشتباه نادانسته

سرپرست کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال دیروز اعلام کرده است: اصلا همه کشورها جز برزیل و چین که مستقیم با خود کمپانی در آلمان در ارتباط هستند به نمایندگی آدیداس مراجعه می‌کنند. این صحبت‌ها در حالی مطرح می‌شود که اسپانسر کیت‌های تیم ملی برزیل، کمپانی نایکی است!

روایتی از پیراهن تیم ملی را در ویدئوی زیر ببینید: