درنگ: زارا یکی از برندهای پوشاک است که خیلی سریع محصولاتی را برای فروش در اختیار نمایندگی‌هایش در سراسر دنیا قرار می‌دهد و به نوعی «فست فشن» است. اما مدتی است با روی کار آمدن فروشگاه‌های اینترنتی با سرعت فروش خیلی سریع و حتی کمتر از یک هفته و با نامی نه‌چندان مطرح کار برای این برند سخت شده است.

مسیری که طی کردن آن برای زارا مدت‌ها زمان برد تا این برند در دنیا شناخته شود حالا با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و به لطف فراگیر شدن استفاده از اینترنت و خریدهای آنلاین برای برندهای نوپا بسیار ساده شده است.

برندهای معمولی به خاطر فعالیت عمده و وسیع در شبکه‌های اجتماعی و فروش آنلاین پروسه طراحی و ارائه بسیار کوتاهی دارند و از این نظر از برندهای مشهور مانند زارا پیش افتاده‌اند.

حالا برای برندهای سرشناس مانند Zara که به ارائه سریع محصولات شهرت داشتند باید «فست فشن» تبدیل به «اولترا فست فشن» شود. این کمپانی‌‎ها برای ارائه محصولات جدید یا «نیو کالکشن» نیاز به ۶ ماه زمان دارند در حالی که برندهای ناشناس که کارشان را به تازگی شروع کردند ۲ تا ۸ هفته برای ارائه محصولات جدید زمان لازم دارند. با ادامه این روند یا باید شاهد افت فروش برندهای سرشناس‌تر باشیم یا خواهیم دید که آن‌ها هم در این زمینه ورود خواهند کرد.

  • آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
  • بله   خیر