درنگ: با این حقیقت مواجه شوید: همه ما عاشق دسر و شیرینی هستیم و همه ما یک شیرینی محبوب داریم که در برابر آن توانایی خودداری را از دست می‌دهیم. نکته بد این است که امروزه حجم وسیعی از اطلاعات خوب درباره مضرات و خطرات استفاده بیش از اندازه از مواد قندی وجود دارند. تردیدی نیست که مقدار بالای قند می‌تواند سلامت را به خطر بیاندازد و این درحالی است که ۸۰ درصد از انسان‌ها بیش از اندازه نیاز قند مصرف می‌کنند. حال اگر تصمیم دارید که میزان مصرف قند خود را کاهش دهید بدون اینکه از خیر دسر مورد علاقه‌تان بگذرید، شاید راه‌حل‌هایی وجود داشته باشد.

خوشبختانه دستورپخت‌های رایگان بسیاری در فضای مجازی وجود دارند که می‌توان برای داشتن رژیم غذایی بدون قند از آنها کمک گرفت و شیرینی‌ها و دسرهایی را آماده کرد که در عین بدون قند بودن خوشمزه نیز باشند. این مواد غذایی از ترکیبات بدون قند یا قندهای طبیعی بهره می برند. پس اگر معمولا شیرینی‌ها و دسرهایتان را خود آماده می کنید و به دنبال کاهش قند در رژیم غذایی خود هستید زمان آن رسیده که برای یافتن این دستورهای غذا جستجو کنید.

  • با دستورهای پخت ساده آغاز کنید

اگر تازه می خواهید جستجو برای یافتن دستورهای بدون قند را آغاز کنید از پای‌ها، مافین‌ها و کلوچه‌ها آغاز کنید. اینها ساده ترین دسرها و شیرینی‌های بدون قند هستند که می توان آنها را به راحتی آماده کرد، از زمان پخت کمی برخوردارند و معمولا نتیجه کار خوشمزه از آب در می آید.

  • موضوع را خانوادگی کنید

اگر در قالب یک خانواده زندگی می کنید به تدریج روند تغییر میزان قند را آغاز کنید. اگر همه در این تغییر مشارکت کردند در این صورت زمان پخت و پز کاسته شده و دیگر نیازی ندارید تا دو مدل شیرینی یا دسر آماده کنید. دلیل دیگر این است که متوقف کردن مصرف قند در قالب گروهی ساده‌تر از آن است که بخواهید به تنهایی این کار را انجام دهید.

  • جایگزین‌های قندی را بشناسید

به جستجوی شیرین کننده‌های بدون قند یا طبیعی باشید. برخی از آنها سالم و بدون ضرر هستند و برخی از آنها مضر هستند. اگرچه ممکن است شناسایی تمامی آنها مدتی زمان ببرد اما ارزش تلاش کردن را دارد. زمانی که گزینه‌های مورد نظرتان را یافتید آنها را رها نکنید.

  • به جای شکر عسل استفاده کنید

عسل را جایگزین شکر کنید. عسل شیرینی بیشتری نسبت به شکر دارد اما به صورت طبیعی میزان مصرف آن کمتر از شکر است. عسل ترکیبی فوق‌العاده برای کاهش وزن و مملو از ویتامن‌های  B2، B3، B5،  B6 و B9 ویتامین C، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و زینک است، هیچکدام از این موارد را نمی‌توانید در شکر بیابید.

  • از شیرینی‌فروشی محله درخواست کنید

اگر در محله زندگی‌تان شیرینی‌فروشی هست که معمولا از آنجا خرید می‌کنید، شاید بتوانید درمورد تصمیم خود برای استفاده از مواد غذایی بدون قند با آنها صحبت کرده و از آنها بخواهید شیرینی‌ها و دسرهای بدون قند آماده کنند تا شما خریداری کنید و زمانی که دیگران نیز از این موضوع خبردار شده و مشتری شیرینی‌فروشی شوند، وضعیت برد-برد خواهد شد.

در ادامه یکی از دستورپخت‌های بدون قند برای شیرینی که همواره محبوب همگان بوده را در اختیارتان قرار می‌دهیم:

  چگونگی پرینت سه بعدی مواد غذایی
برونیز
  • برونیز پروتئینی

۱۲ عدد برونیز

۴۵ دقیقه زمان پخت

  • ارزش غذایی در هر بونیز

کالری:۱۱۲

قند: ۰

فیبر:۲٫۸ گرم

پروتئین:۴٫۶ گرم

کربوهیدرات:۲

  • ترکیبات:

۵ قاشق غذاخوری روغن نارگیل خالص

۱٫۲ قاشق چای خوری نمک

۱٫۲ قاشق چای‌خوری عصاره وانیل

۱٫۲ قاشق چای‌خوری عصاره استویا

۶ قاشق غذاخوری آرد نارگیل

۲٫۳ فنجان پودر کاکائو

۱٫۲ فتجان اریتریتول

۶ تخم مرغ بزرگ

  • دستور پخت:

فر را روی درجه ۱۸۰ روشن کرده و بگذارید گرم شود.

آرد نارگیل را الک کنید. پس از الک کردن نباید مقدار آن بیشتر از ۱٫۲ فنجان شود در غیر این صورت برونیزها بیش از اندازه متراکم می‌شوند.

روغن نارگیل را درون یک تابه کوچک ذوب کرده و پودر کاکائو را به آن بیافزایید و کنار بگذارید تا سرد شود.

درون یک کاسه بزرگ تخم‌مرغ‌ها را به هم زده و عصاره وانیل، نمک، استویا و اریتریتول را بیافزایید و سپس کاکائو را با آن ترکیب کنید.

آرد الک شده نارگیل را اضافه کرده و هم بزنید تا همه ترکیبات به شکلی یکنواخت مخلوط شوند. مطمئن شوید که مواد در جایی توده نشده باشند.

مایع نهایی را درون تابه‌ای در ابعاد ۲۰ در ۲۰ در ۵ سانتیمتر ریخته و برای ۳۰ دقیقه آن را درون فر قرار دهید.

پس از پخت کیک را از ظرف خارج کرده و بگذارید سرد شود و سپس به شکل مربع‌ایی یک اندازه برش دهید.

  • آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
  • بله   خیر