درنگ: در مصرف مواد غذایی توجه به رنگ و اصلاً خوردن آن خیلی مهم است! رنگ‌ها برای سلامتی بدن بسیار پر فایده هستند و هر رنگی برای یک قسمتی از بدن خاصیت دارد.

میوه‌ها و سبزیجاتی که در سبد مصرف روزانه ما قرار دارند از تنوع رنگی زیادی برخوردارند که حتی باعث افزایش اشتها برای مصرفشان می‌شوند. پس رنگی آفریده شدن این میوه‌ها و سبزیجات بی‌حکمت نیست.

در ادامه به مهمترین رنگ‌های سلامتی اشاره می‌شود، شما کدام رنگ را دوست دارید؟

زرد :  به قلب، بینایی، گوارش و سیستم ایمنی کمک می‌کند مثل فلفل دلمه‌ای، موز، آناناس، انبه، گلابی

نارنجی: برای پیشگیری از سرطان و تشکیل کلاژن مفید است مثل هلو، کدو تنبل، پرتقال

قرمز: سلامت قلب، خون و مفاصل را به همراه دارد مثل هندوانه، گوجه فرنگی، توت فرنگی، سیب قرمز، فلفل دلمه‌ای

سفید : مبارزهای طبیعی بدن را فعال می‌کند و ریسک سرطان را کاهش می‌دهد مثل قارچ، گل کلم، پیاز، سیر

آبی و بنفش: پیشگیری از سرطان را بهبود می‌بخشند و آنتی اکسیدان هستند مثل بلوبری، انجیر، بادمجان، انگور، پیاز، کلم بنفش

سبز: سم‌زدای قوی است و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند مثل کیوی، کلم بروکلی، نخودفرنگی، خیار، سیب و سبزیجات

 

  • آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
  • بله   خیر