درنگ: در حالی که شرکت‌های هواپیمایی‌ مشهوری در دنیا وجود دارند اما شاید عجیب باشد که بدانید آن شرکت‌ها لزوما بهترین‌ نیستند و شاید تا به حال حتی نام بهترین شرکت هواپیمایی را نشنیده باشید.

کمپانی «حقوق مسافران هوایی» یک اپلیکشین ارائه کرده که از طریق آن رضایت مسافران از پروازها را بررسی می‌کند و نتایج بررسی سال ۲۰۱۷ شاید شما را شوکه کند.

این اپلیکیشن نظرسنجی‌اش را برای ۸۶ شرکت هواپیمایی مطرح دنیا انجام داده و معیار بررسی‌اش کیفیت و سرویس‌دهی، عملکرد به موقع و سروقت بودن و پروسه رسیدگی به مطالبات مشتری بوده است. بر اساس نظرسنجی انجام شده به هر شرکت هواپیمایی امتیازی داده شده است که میانگین امتیازاتی است که کاربران داده‌اند.

۱۷- Eurowings (یورووینگز)

شرکت هواپیمایی آلمانی امتیاز ۷٫۷۹ را کسب کرده که بالاترین امتیاز آن ۸٫۷۵ مربوط به دقیق بودن و کمترین امتیاز ۶ مربوط به کیفیت و سرویس‌دهی بوده است.

۱۶- AirCanada (خطوط هوایی کانادا)

شرکت هواپیمایی کانادایی امتیاز ۷٫۸۱ را کسب کرده است. بالاترین امتیازش ۸ برای کیفیت و سرویس‌دهی و کمترین امتیازش ۶٫۵۸ برای دقیق بودن بوده است.

۱۵- Emirates (هواپیمایی امارات)

شرکت هواپیمایی اماراتی امتیاز ۷٫۸۲ را کسب کرده است. بالاترین امتیازش ۸ برای کیفیت و خدمات بوده و کمترین آن هم امتیاز ۷٫۸ برای دقت.

۱۴- AirMalta (خطوط هوایی مالت)

شرکت هواپیمایی مالت امتیاز کل ۷٫۸۹ را کسب کرده است که بیشترین امتیاز یعنی ۸٫۷۱ را برای به موقع و سر وقت بودن دریافت کرده است.

۱۳-  Widerøe (ویدروئه)

این شرکت هواپیمایی نروژی امتیاز ۷٫۹۱ را کسب کرده است. بیشترین امتیاز این شرکت (۹٫۴۷) مربوط به عملکرد به موقع بوده است.

۱۲- AirFrance (خطوط هوایی فرانسه)

شرکت هواپیمایی فرانسوی امتیاز مجموع ۹٫۹۲ را کسب کرده و بیشترین امتیازش برای کیفیت و خدمات بوده است.

۱۱- KLM (کی ال ام)

خطوط هواپیمایی هلندی امتیاز مجموع ۷٫۹۴ را کسب کرده است. بهترین امتیازش ۸ برای کیفیت و خدمات بوده است.

۱۰- TUI (تی یو آی فلای)

این شرکت هواپیمایی آلمانی امتیاز مجموع ۷٫۹۵ را کسب کرده است. این شرکت بیشترین امتیاز (۹٫۰۵) را برای دقت کسب کرده است و برای کیفیت و خدمات ۶ گرفته است.

۹- AirLingus (لینگاس)

شرکت هواپیمایی ایرلندی امتیاز ۷٫۹۷ را کسب کرده است و بهترین امتیازش ۸٫۷۵ برای به موقع بودن است.

۸- VirginAtlantic (ویرجین آتلانتیک)

این هواپیمایی بریتانیایی امتیاز مجموع ۷٫۹۹ را کسب کرده و برای کفیت و خدمات امتیاز بالای ۸ را گرفته است.

۷- BritishAirways (بریتیش)

شرکت هواپیمایی بریتانیایی امتیاز مجموع ۸٫۱۴ را کسب کرده است.

۶- AirDolomiti (دولومیتی)

این شرکت هواپیمایی ایتالیایی امتیاز مجموع ۸٫۲۲ را کسب کرده است و بیشترین امتیازش ۸٫۹۶ مربوط به دقیق بودن است.

۵- AirTransat (ترانست)

این شرکت هواپیمایی کانادایی بیشترین امتیاز یعنی ۹٫۹ را برای دقت و کمترین امتیاز یعنی ۶ را برای کیفیت و سرویس‌دهی گرفته است و امتیاز مجموعش ۸٫۲۹ است.

۴- AustrianAirlines (آسترین)

این شرکت هواپیمایی اتریشی امتیاز مجموع ۸٫۳۸ را کسب کرده است. بیشترین امتیاز ۸٫۹۷ برای پروسه رسیدگی به مطالبات مشتری و همچنین ۸٫۱۸ برای عملکرد به موقع کسب کرده است.

۳- QatarAirways (خطوط هوایی قطر)

شرکت هواپیمایی قطری سومین شرکت به انتخاب مشتریان است و امتیاز ۸٫۴۶ را کسب کرده است. بیشترین امتیاز یعنی ۱۰ را برای کیفیت و سرویس‌دهی گرفته است. این شرکت سال گذشته در رتبه یکم بوده و در سال ۲۰۱۷ سوم شده است.

۲- EtihadAirways (اتحاد)

شرکت هواپیمایی اماراتی برای کیفیت و سرویس‌‎دهی امتیاز ۱۰ گرفته و بدترین امتیازش پروسه رسیدگی به مطالبات مشتری با امتیاز ۶٫۸۳ است. این شرکت در مجموع امتیاز ۸٫۴۸ را کسب کرده است.

۱- SingaporeAirlines (خطوط هوایی سنگاپور)

شرکت هواپیمایی سنگاپوری با کیفیت‌ترین از نظر مشتریان در سال ۲۰۱۷ بوده است و امتیاز مجموع ۸٫۷۳ کسب کرده است. امتیاز این شرکت هواپیمایی برای کیفیت و خدمات ۱۰ و برای عملکرد به موقع ۸٫۷ بوده است.