درنگ: عادت‌های روزانه زیادی وجود دارند که می‌تواند باعث افزایش وزن شما شود، از نوشیدن سودا گرفته تا کمبود خواب. اما راه ساده‌ای برای کنترل این امور وجود دارد.

افرادی که شب‌ها دیر وقت وعده غذایی خود را می‌خورند بیشتر از کسانی که زودتر می‌خورند چاق می‌‎شوند، حتی اگر مقدار کمتری خورده باشند.

محققان دو شرایط را برای زمانبندی خوردن غذا ترسیم کردند؛ خوردن در طول روز که شامل ۳ وعده است و می‌توان ساعت ۸ صبح و ۷ عصر هم دو اسنک خورد. یا این که ۳ وعده غذا در روز زودتر خورده شود و فقط دو اسنک از بعد از ظهر تا ساعت ۱۱ شب خورده شود.

افرادی که از این دو روش استفاده کنند شرایط مطلوب‌تری خواهند داشت و طبق مطالعات این افراد به اندازه دیگران غذا می‌خورند و ۷ ساعت در شبانه‌روز هم می‌خوابند.

اما مطالعات نشان داده بعد از ۱۸ هفته افرادی که دو اسنک تا ساعت ۱۱ شب می‌خورند افزایش وزن پیدا می‌کنند و متابولیسم بدنشان کندتر می‌شود. انسولین و سطح کلسترول افزایش پیدا می‌کند. این در حالی است که این اتفاقات هیچ یک در افرادی که زودتر غذا می‌خورند رخ نمی‌دهد. به همین دلیل است که محققان معتقدند یکی از دلایل اصلی چاقی عذا خوردن در ساعات پایانی شبانه‌روز است.

کم‌خوابی نیز یکی دیگر از دلایل اصلی چاقی و افزایش وزن است. جالب اینجاست که طبق تحقیقات دیر شام خوردن اول باعث می‌شود افراد دیرتر بخوابند و در نتیجه روند افزایش وزن را تشدید می‌کند.