درنگ :  بهرام پارسایی اظهار کرد: ظاهرا یک گروه می‌خواستند از واگذاری جعبه سیاه هواپیمای تهران – یاسوج به دادستانی ممانعت کنند که خوشبختانه جدیت مدیریت بحران و معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد جلوی این اقدام را گرفت و نهایتا منجر به تحویل جعبه سیاه به دادستانی شد.

وی افزود: گروهی سعی داشتند به استانداری کهگیلویه و بویراحمد اعمال فشار کنند تا جعبه سیاه از مسیر دادستانی منتقل نشود و این مساله به درگیری فیزیکی هم منجر شد. آن‌ها می‌خواستند قبل از رویت دادستانی جعبه سیاه را به تهران ارسال کنند که خوشبختانه موفق نشدند.

این عضو هیات رییس کمیسیون اصل ۹۰ اضافه کرد: من و یکی از کارشناسان کمیسیون اصل ۹۰ از سوی کمیسیون به سازمان هواپیمایی معرفی شدیم تا بر تمام مراحل رسیدگی سقوط هواپیما بخصوص بازخوانی جعبه سیاه نظارت داشته باشیم.

«سازمان هواشناسی» خلبان هواپیمای ATR۷۲ را از منطقه خطر در دناکوه مطلع نکرده بود

همچنین به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ پس از سقوط هواپیمای ATR72 شرکت هواپیمایی “آسمان” در منطقه دناکوه سمیرم در روز ۲۹ بهمن در قالب گزارشی با عنوان آیا عدم‌ ارسال گزارش “سیگمت” هواشناسی به خلبان باعث سقوط هواپیمای ATR شد + مستندات به بررسی دلایل اصلی و البته پنهان این سقوط فاجعه‌بار و نقش سازمان هواشناسی در آن پرداختیم.

در این مطلب عنوان شد که اگر “گزارش سیگمت” از سوی “مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی” درباره پیش‌بینی “پدیده مخرّب جوّی رعد و برق” در منطقه پروازی سقوط این هواپیمای مخابره می‌شده، خلبان می‌توانست مطلع شود که نباید قبل از آسمان یاسوج ارتفاع کم کند!

احتمال انتقال تمام اجساد تا پایان امروز

میزان به نقل از حسین درخشان مدیر مرکز هماهنگی و کنترل عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر نوشت: در پانزدهمین روز از سقوط هواپیمای آسمان در ارتفاعات دنا، بار دیگر از صبح امروز تیم های امدادی و جستجو برای یافتن باقی پیکرهای جانباختگان را اغاز کردند.

او گفت: امیدواریم با توجه به شرایط جوی بتوانیم امروز هم به تعدادی از قطعات پیکرهای جانباختگان دسترسی داشته باشیم. ۱۸ نیرو جستجوی هلال احمر در قالب ۴ سورتی پرواز به کمک ۱۴ امدادگر روز گذشته رفتند.
همچنین فرماندار دنا گفت: جعبه سیاه هواپیمای تهران -یاسوج به شهر سی سخت منتقل و تحویل دستگاه قضایی شد.

  تصویر جعبه سیاه هواپیمای تهران-یاسوج ۱۴ روز پس از سقوط