درنگ: این خانم ۳۱ ساله غنایی که در لندن در رشته مد تحصیل کرده‌ است به محض دیدن سبد‌های حصیری بافته شده از الیاف نخل رافیا متوجه شد در حال نگاه‌کردن به یک فرصت بی‌نظیر شغلی است.

وی بلافاصله شرکتی به نام AAKS  را راه‌اندازی کرد که در زمینه تولید کیف‌های حصیری شیک فعالیت دارد. پس از گذشت سه سال، کیف‌های او را اکنون می‌توان در فروشگاه‌های مشهور آمریکا مانند Urban Outfitters خریداری کرد. محصولات شرکت او همچنین در ۴۶ فروشگاه از ۱۴ کشور مختلف جهان به فروش می‌رسند.

  • اول شبکه‌های اجتماعی

وی پیش از آغاز کار اطلاعات زیادی درباره آن نداشت اما به خوبی می‌دانست که چگونه با شبکه‌های اجتماعی کار کند. مدت زمان زیادی نگذشت که توجه کاربران شبکه اجتماعی پینترست (Pinterest) به کیف‌های حصیری او جلب شد و از همین شبکه اجتماعی،‌ کیف‌های او در آمریکا مشهور شدند درحدی که فروشگاهی به نام Anthropologie به او سفارش داد و همچنین این برند جدید را به Urban Outfitters معرفی کرد که این فروشگاه نیز کل مجموعه تابستانه و بهاره را خریداری کرد.

کسب و کار آفریه-کومی به سرعت گسترش پیدا کرد و با افزایش تعداد سفارشات،‌ بافنده‌های او از ۳ به ۳۰ نفر افزایش پیدا کردند. ساخت هر کیف یک هفته زمان می‌برد زیرا الیاف نخل رافیا باید از جنوب غنا به شمال غنا منتقل شوند تا درآنجا در هم تنیده شده و با رنگ‌های طبیعی رنگ‌آمیزی و ‌خشک شوند تا در نهایت عملیات بافت آغاز شود.

  بازگشت دوباره کیف‌های حصیری به دنیای مد!

قیمت هر کیف متناسب با مدل آن از ۷۰ دلار تا ۲۷۰ دلار متغیر است و آفریه-کومی می‌گوید در ماه تنها ۲۰۰ کیف تولید می‌کند تا در کیفیت کیف‌ها خللی ایجاد نشود. این کیف‌ها علاوه بر فروش در شبکه‌های اجتماعی، در فروشگاه‌های لندن، کیپ‌تاون و سنگاپور فروخته می‌شوند و علاوه بر Urban Outfitters فروشگاه مشهوری در ژاپن نیز فروش کیف‌های حصیری را از ماه ژانویه آغاز کرده‌است.

آفریه-کومی از بافندگان در فرایند طراحی و رنگ‌آمیزی نیز کمک می‌گیرد و روی هر کیف برچسبی وجود دارد که نام بافنده روی آن نوشته شده‌ است تا به این شکل ارتباط مستقیمی میان بافندگان و مشتریان ایجاد شود.