درنگ: شرکت بنتلی به محصول جدید خود کاملا ایمان دارد. نسل سوم خودروی کانتیننتال GT که پس از اولین رونمایی‌اش در نمایشگاه خودروی فرانکفورت اکنون به صورت آنلاین رونمایی شده‌است.

به گفته شرکت بنتلی،‌ خودروی کانتی، نامی که کارمندان شرکت برای آن انتخاب کرده‌اند،‌ پرفروش‌ترین خودروی تاریخ شرکت بنتلی بوده‌است و تاکنون ۷۰ هزار مدل از آن به فروش رفته‌است و اگر در نظر بگیرید که هر دستگاه از آن بیش از ۱۵۰ هزار دلار قیمت دارد به ابعاد محبوبیت این خودرو پی خواهید برد.

اولین مدل از این خودرو در سال ۲۰۰۹ و تحت نظارت شرکت عظیم فولکس‌واگن ساخته شد. در آن زمان مهندسان، طراحان و مشتریان نگران ناهمخوانی میان مهارت‌های سنتی انگلیسی‌ها در روکش‌های چرمی و چوبی با تکنیک‌های تولید و مهندسی آلمانی بودند.

از آن سال تا به امروز بنتلی راهی طولانی پیموده‌است و اکنون با رونمایی نسخه‌ای جدید از آن محصول به یاد‌ماندنی تلاش دارد تا اهمیت این محصول را در حافظه مشتریانش زنده کند. طراحی این خودروی جدید براساس یکی از مدل‌های شرکت پورشه بوده و طراح آن نیز فردی آلمانی به نام استفان سیلاف است که با شرکت‌های فولکس و آئودی و SEAT نیز همکاری دارد.

به گفته سیلاف، ‌از آنجایی که مدل قدیمی کانتی مدلی محبوب و موفق بوده‌ است، تغییرات چندانی در ظاهر آن ایجاد نشده و تنها با میلیمترها بازی شده‌است. بنتلی جدید به واسطه علاقه این شرکت به خودروهای مسابقه، ارتفاعی کمتر دارد اما ابعاد خودرو نسبت به مدل اولیه تفاوت چشمگیری ندارد.

بزرگترین تفاوت نسبت به مدل قدیمی در داخل خودرو ایجاد شده‌است: موتور دوقلوی توربوشارژ که قدرتمند‌تر از مدل قبلی و در عین حال کم‌مصرف‌تر از آن است، تعبیه ۹۳ حسگر، ۱۰۰ میلیون خط کد و هشت کیلومتر سیم‌کشی داخلی و سه نمایشگر داخلی از تغییراتی است که در ساخت بنتلی جدید ایجاد شده‌است.

داخل خودرو کاملا دست‌ساز بوده و تکه‌های مختلف روکش صندلی‌ها با ۳۱۰ هزار و ۶۷۵ کوک به یکدیگر وصل شده‌اند. بنتلی برای اینکه بتواند توجه مشتریان طبیعت‌دوستش را جلب کند از چرم برای طراحی داخلی خودرو استفاده نکرده است و از پوششی جدید که به اندازه چرم زیبا و مقاوم است در تودوزی خودرو بهره برده است.