درنگ: مهدی جمالی با اشاره به اینکه قیمت نهایی برلیانس C30 حدود ۵٧.۵ میلیون تومان تعیین شده است، گفت:در پی تبلیغات انجام شده تقاضاهای زیادی برای این خودرو مطرح شده در این راستا از واحد تولید تقاضا کرده‌ام که به گونه‌ای عمل کنند که پاسخگوی تقاضا باشند و شاهد تشکیل صف برای این محصول مانند سایر محصولات نباشیم.

  • آغاز پیش‌فروش کوییک از شهریورماه

مدیرعامل سایپا با بیان اینکه به زودی و حداکثر تا اوایل شهریورماه پیش‌فروش خودروی کوییک را آغاز خواهیم کرد، تصریح کرد: این خودرو آبان‌ماه وارد بازار می‌شود و مطالعات در زمینه قیمت‌گذاری در حال انجام است به طوری که هم زمان با آغاز پیش‌فروش قیمت را به صورت قطعی اعلام می‌کنیم تا مشتریان بتوانند به راحتی خرید کنند.

  • خروج پراید از چرخه تولید قبل از موعد مقرر

وی در ادامه درباره مسائل مطرح شده در زمینه تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی درباره قیمت پراید گفت: به رغم میل باطنی خودم به دلیل اینکه پراید متعلق به اقشار کم درآمد است و بخشی از درآمد خانوارهای ایرانی را تامین می‌کند، قصد داریم به صورت خودجوش و پیش از اینکه زمان اجرای استانداردهای اجباری ٨٣ گانه در تاریخ اول دی‌ماه ٩٧ برسد، این خودرو را از بازار خارج کنیم.

جمالی درباره نگرانی مردم نسبت به جایگزینی پراید با یک محصول دیگر اظهار کرد: در گروه سایپا مطالعات خوبی انجام شده و محصولاتی طراحی شده تا بتواند پاسخگوی نیاز این اقشار باشد.

  • همکاری با رنو فعلا ادامه دارد

مدیرعامل گروه سایپا در ادامه در پاسخ به سوالی درباره وضعیت قرارداد رنو خاطرنشان کرد: قرارداد جدید رنو ارتباطی به سایپا ندارد، البته تا زمانی که محصولات ال ٩٠ و بی ٩٠ تولید شود همکاری ما با رنو ادامه دارد.

وی با بیان اینکه اگر رنو از شرکای خوب ما است و اگر بتواند شرایط ما را بپذیرد همکاری ما در آینده با این خودروساز ادامه پیدا خواهد کرد، تاکید کرد: صادرات ٣٠ درصدی، داخلی سازی ٧٠ درصدی از جمله شروط ما است.

جمالی در پاسخ به سوالی درباره افزایش سهم چینی‌ها در خودروهای سایپا گفت: با پلت‌فرم جدیدی (SP0) که در گروه خودروسازی سایپا طراحی شده و قول دادم که محصول آن تا پایان سال عرضه شود، خواهیم دید که ما خودروسازی هستیم که اصل کارمان بر مبنای اقتصاد مقاومتی است.

مدیرعامل سایپا با بیان اینکه خودروسازی هستیم که می‌توانیم محصول تولید و به بازار عرضه کنیم، اظهار کرد: این خودرو که اوایل اسفندماه معرفی می‌شود، کاملا ایرانی بوده و همه سلایق را تامین خواهد کرد.

به گفته او بر روی این مگا پلت‌فرم سالیانه حداقل دو خودرو طراحی می‌شود که از افتخارات صنعت خودرو خواهد بود.

جمالی ادامه داد: ۴  مدل خودرو بر روی این پلت‌فرم تولید می‌شود که در حوزه‌های قیمتی متفاوت خواهد بود اما با توجه به کیفیت و همچنین به دلیل اینکه غرور ملی خودروساز کشور را پاس می‌دارد، می‌تواند آینده خوبی را برای صنعت خودرو کشور رقم بزند.

  • حمایت از تولید پلت‌فرم ملی ادامه می‌یابد

وی درباره سرنوشت پروژه های سایپا در دولت دوازدهم در صورت تغییرات در کابینه خاطرنشان کرد: ما یک بنگاه مستقل خصوصی هستیم و فعالیت‌هایمان مورد حمایت دولت بوده به گونه‌ای که بسیاری از دولتمردان از مرکز تحقیقات ما بازدید کردند و این حمایت ادامه خواهد داشت.

  • نیسان تا حدودی شرایط سایپا را پذیرفته است

جمالی با اشاره به اینکه مذاکرات با نیسان ادامه دارد، تاکید کرد: شرایط را اعلام کردیم و نیسان تا حدودی این شرایط را پذیرفته و امیدواریم که زودتر به نتیجه برسد.

مدیرعامل گروه سایپا در پاسخ به سوالی درباره دلیل بسته بودن نماد سایپا گفت: ما مجمع خوبی برگزار کردیم و طی کمتر از دو سال انقلابی در ترازنامه و صورت‌های سود و زیان خود ایجاد کردیم، اکنون هم از نظر من نماد سایپا باید باز می‌شد.

  • آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
  • بله   خیر