درنگ: امروزه اخبار زیادی درباره اضافه وزن بچه‌ها وجود دارد و این می‌تواند برای آینده‌شان شدیدا مضر باشد. از آنجایی که ابزار بازی بیشتر از خیابان‌ها به خانه‌ها کشیده شده، انتظار می‎رود بچه‌های این نسل نسبت به نسل گذشته وزن بیشتری داشته باشند. بهترین راه برای جلوگیری از این موضوع ورزش کردن است اما چطور می‎توان کاری کرد که آنها به ورزش روی بیاورند؟

نکته اول این است که باید کاری کنیم ورزش یک موضوع برای کل خانواده شود. می‎توانید حتی خود شما هم برای ورزش کردن به بیرون از خانه بروید و مثلا در پارک یا در خیابان پیاده‌روی کنید. دوچرخه‎سواری خانوادگی هم ایده خوبی است.

نکته دوم این که باید ورزش و تمرینتان را به یک ساعت در روز برسانید. تحقیقات نشان می‌دهد بچه‌ها برای سلامتی باید حداقل یک ساعت در روز فعالیت داشته باشند. یعنی ضربان قلبشان بالا برود، ماهیچه‌هایشان فعالیت کنند و از کل بدنشان استفاده کنند.

نکته سوم استفاده از تکنولوژی است. بچه‌های امروزی بیشتر از نسل گذشته با تکنولوژی آشنایی دارند و وسیله‎ای برای شمردن قدم‌ها مانند اسمارت واچ یا برنامه‎هایی که روی گوشی‎های تلفن همراه هستند می‎توانند ایده خوبی باشند تا بچه‌ها را به وجد آورند.

نکته چهارم این که باید برای بچه‎ها پاداش و جایزه در نظر گرفت. باید برای بچه‌ها هدفی تعیین کرد و به آن‌ها گفت که در صورت رسیدن به آن هدف جایزه می‎گیرند. بهتر است جوایز ورزشی هم باشند تا بیشتر به ورزش کردن عادت کند.

نکته پنجم این که باید بچه‎ها را بیرون برد. بچه‎ها گردش را دوست دارند و می‎خواهند هرچه بیشتر از دنیای بیرون از خانه سر در بیاورند. لازم نیست حتما به سفر یا راهی دور بروید. حتی یک دور زدن ساده با اتوبوس هم می‎تواند مفید باشد و بهتر است جلسه تمرینی ورزشی را برای مثال در پارکی برگزار کنید که برای رفتن به آن‌جا باید اتوبوس سوار شوید.

  • آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
  • بله   خیر